تصویر

سلسله کنش‌های زنان جوان با تئاتر و برپا کردن غرفه ادامه دارد

زنان جوان که سلسله‌ کنش‌های ۴ روزه را در استراسبورگ آغاز کرده بودند، در دومین روز ادامه داشت. در این سلسله کنش‌ها، ابزارهای ایجاد جامعه کاپیتالیستی و پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک با بازی تئاتر ابراز شد.

کنش برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

زنان جوان مبارز ‌‌‌‌‌‌‌(تکوژن‌) و زنان جوان انترناسیونالیست برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر استراسبورگ فرانسه سلسله‌ کنش‌های ۴ روزه آغاز کرده بودند، این سلسله کنش در دومین روز ادامه داشت.

این سلسله کنش‌ها که در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود تا ۷ جولای ادامه خواهند داشت، در دومین روز در محله Place Kleberê غرفه‌ای برپا شد. در این غرفه درباره حیات مبارزاتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، انزوای تحمیلی بر او، واکنش‌های اجتماعی، سیاسی و پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک به زبان‌های مختلف‌، بحث و گفتگو انجام شد. کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است در این غرفه معرفی و توزیع شدند.

در دومین روز این کنش‌ها، که با عنوان ‌«رهروی آزادی» برگزار می‌شود، تئاتری درباره تاثیرات رسانه‌های مجازی بر جوانان، تجاوز،‌ میلیتاریسم و مصرفگرایی بازی. در این تئاتر اشاره شد که مدرنیته کاپیتالیست با کدام ابزارها، جامعه را تهی از معنا ساخته و طبق این امر فردگرایی و وابسته به این امر فاشیسم را چگونه هرچه بیشتر سازماندهی می‌کند.

در این تئاتر بیان شد که رهیافت تمام مشکلات پارادایم دمکراتیک، اکولوژیک مبتنی بر آزادی زنان، کنفدرال دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌باشد و با این بیانات مفهومی مشخص شد که باید هرکسی برای این امر خود را سازماندهی کند.

تئاتر با سردادن شعارهای ‌«ژن ژيان آزادی»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» به پایان رسید.

خلق‌های فرانسه علاقه و اشتیاق بسیاری به بروشورهای و اطلاعیه‌هایی که توزیع می‌شد نشان دادند.