تصویر

سناتور گاوان‌: عبدالله اوجالان باید آزاد شود و برای مذاکرات پیشاهنگی کند

سناتور پاول گاوان گفت آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای محقق کردن صلح و عدالت خلق کوردستان دارای اهمیت اساسی است.

انزوای امرالی

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سال ۱۹۹۹ تا کنون در جزیره امرالی زندانی می‌باشد و از روز ۲۵ مارس ۲۰۲۱ تاکنون نیز هیچ اطلاعی از وی دریافت نشده است. درخواست‌های ملاقات وکلا و خانواده از سوی دولت اشغالگر ترکیه هر بار به بهانه ‌«مجازات انضباطی» رد می‌شود.

از روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون برای محقق کردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ایجاد موقعیت سیاسی ‌«‌استاتو» برای خلق کورد، کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» ادامه دارد. عضو مجلس نمایندگان شورای اروپا و سناتور حزب شین فین ایرلند، پاول گاوان در اولین سالگرد این کارزار با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد. او فراخوان خود و حزبش را یادآور شد و گفت‌: ‌«فراخوان من و حزب من شین فین بسیار شفاف است. حکومت ترکیه باید عبدالله اوجالان را آزادی کند.‌‌»

سناتور پاول گاوان اعلام کرد که آنان از انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آگاه هستند و اشاره کرد که به همین دلیل باید آزادی جسمانی او محقق شود. پاول گاوان گفت‌: ‌‌«هر بار که به پارلمان شورای اروپا می‌روم، می‌بینیم که زنان و مردان کورد قیام می‌کنند، آزادی عبدالله اوجالان را مطالبه کرده و می‌خواهند که او آزاد شود. ما از شکنجه و ظلمی که روا داشته می‌شود آگاه هستیم.‌»

سناتو پاول گاوان اشاره کرد که آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق کورد دارای یک اهمیت اساسی است و گفت‌: ‌«همچنین می‌دانیم که آزادی عبدالله اوجالان به جهت محقق کردن عدالت و صلح برای خلق کوردستان دارای اهمیت بنیادین می‌باشد.‌

به همین خاطر فراخوان من و حزب من شین فین بسیار شفاف است‌؛ حکومت ترکیه باید عبدالله اوجالان را آزاد کند. باید بگذارد که او برای صلح، عدالت و مذاکرات پیشاهنگی کند. این فراخوان باید در جهان منعکس شده و بازتاب یابد.‌»