تصویر

سناتورها و نمایندگان باسک: اوجالان را آزاد کنید!

سیاستمداران اهل باسک پیامی در مورد کارزار «آزادی عبدالله اوجالان» منتشر کرده و گفتند: «او پیام‌آور صلح است. ما تا پایان از عبدالله اوجالان و مبارزه او حمایت می‌کنیم.»

کارزار آزادی

کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان» در سطح بین‌المللی ادامه دارد. از بسیاری از نقاط جهان بیانیه‌های حمایت از این کارزار صادر می‌شود. نمایندگان حزب چپ استقلال، ای بیلدو، که یکی از مهم‌ترین احزاب سیاسی در سرزمین باسک است، با ارسال پیام‌های تصویری در این کارزار بین‌المللی شرکت کردند.

ایگور زولایکا، نماینده پارلمان ای بیلدو (EH Bildu)، با توجه به انزوای شدید تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که مدت طولانی است قادر به ملاقات با خانواده و وکلای خود نیست، گفت: «این وضعیت خلاف حقوق بشر است. من می‌خواهم از اینجا پیام حمایتی خود از وی را منتشر کنم. به عنوان یک حزب سیاسی، ما می‌خواهیم اعلام کنیم که از اوجالان و مبارزه او حمایت می‌کنیم.»

زولایکا با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید فورا آزاد شود، گفت: «آزادی عبدالله اوجالان راه‌حلی برای مسئله کورد به همراه خواهد داشت. من از مبارزه وی بسیار سپاسگزارم. حمایت ما ادامه خواهد داشت. همه زندانیان سیاسی بویژه عبدالله اوجالان باید آزاد شوند. ما می‌گوییم؛ آزادی برای اوجالان.»

مبارزه ادامه خواهد داشت

اویهانا اتخه‌باریتا لگراند، یکی از بازیگران مهم سیاسی ای بیلدو و نماینده پارلمان، پیامی را در رسانه‌های دیجیتال منتشر کرد و گفت: «به عنوان ای بیلدو، ما یک بار دیگر خواهان آزادی عبدالله اوجالان هستیم. همراه با مردم کورد، به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. ما با شما هستیم. آزادی برای اوجالان.»

سناتور دیاز: عبدالله اوجالان برای یافتن راه‌حل باید آزاد شود

گورکا الیجاباریتا دیاز، سناتور باسک در سنای اسپانیا نیز پیامی را منتشر کرد. گورکا دیاز که از حزب ای بیلدو است به عنوان سخنگوی حزب خود در مجلس سنا سوالی را به کمیته روابط خارجی ارائه کرد و از دولت اسپانیا خواست در برابر این حبس ناعادلانه موضع‌گیری کند.

سناتور دیاز با بیان اینکه حقوق قانونی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به شدت نقض می‌شود، گفت: «شورای حقوق بشر اروپا حکم داد که این محاکمه بی‌طرفانه نبوده است. به همین دلیل، به عنوان ای بیلدو، یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که ما با عبدالله اوجالان و مردم کورد هستیم. هم به دلایل بشردوستانه و هم به دلیل مشارکت در حل سیاسی مسئله کورد، ما خواهان آزادی عبدالله اوجالان هستیم.»

سناتور دیاز پیام خود را با شعار «آزادی برای اوجالان و زنده باد کوردستان» به پایان رساند.