سوسیالیست‌ها در لندن علیه انزوا دست به «اعتصاب غذا» زدند

سوسیالیست‌ها برای پایان دادن به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی همه زندانیان بیمار، اعتصاب غذای سه روزه را در لندن آغاز کردند.

سوسیالیست‌های ترکیه‌ای در شهرهای کلن، پاریس، بازل و لندن دست به اعتصاب غذای سه روزه زدند.

اعتصاب غذایی که تحت رهبری کنفدراسیون اروپایی مهاجران تحت ستم (AVEG-KON)، پلتفرم صدای زندانیان (TSP)، اتحادیه زنان سوسیالیست (SKB) و مبارزه جوانان آغاز شده است، مطالبات رفع انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان بیمار را دربرمی‌گیرد.

اعضای مجلس خلق کورد و علی پویراز نویسنده نیز با شرکت در اعتصاب غذای آغاز شده در ساختمان انجمن فرهنگی کارگران مهاجر لندن (گیک-در)، از آن حمایت کردند.

علی آک‌گل با ارائه اطلاعاتی در مورد اعتصاب غذا گفت که آنها می‌خواهند با جلب توجه به وضعیت زندانیان بیمار و انزوای تحمیلی بر آنها در ترکیه به سیاست‌های ظالمانه دولت فاشیست ترکیه پاسخ دهند.

علی آک‌گل با بیان اینکه هدف آنها افزایش آگاهی در ترکیه، کوردستان و اروپا در برابر اعمال بازدارنده و خودسرانه دولت فاشیست در زندان‌ها است، گفت: «چون انزوا به شدیدترین شکل در شخص آقای عبدالله اوجالان علیه خلق‌ها به صورت نژادپرستانه و شوونیستی اعمال می‌شود. وضعیت زندانیان بیمار رو به وخامت است و باید هر چه زودتر آزادی آنها تامین شود. اگرچه از نظر قانونی آزادی بسیاری از زندانیان بیمار الزامی بود، اما در عوض آنها را رها کردند تا بمیرند. در سال گذشته ۷۸ نفر از رفقای‌مان، زندانی‌های سیاسی در زندان‌ها جان خود را از دست دادند. فراخوان ما به همه مردم ما این است که در این زمینه به کنشگری بپردازند و اقدامات و کنش‌های خود را تا رسیدن به نتیجه افزایش دهند. این تنها راه پیروزی ماست.»