سی‌پی‌تی باید در انزوای امرالی مداخله کند

مونتسرات وینیتس پاگس در پارلمان کاتالونیا سخنرانی کرده و درخواست نمود که سی‌پی‌تی باید در انزوای امرالی مداخله کند و گفت: «به‌نام مسئولیت و دمکراسی، ما می‌خواهیم رهبر عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان سیاسی کورد آزاد شوند.»

نمایندگی پارلمان بین‌المللی که برای گفتگو درباره‌ی انزوای مطلق بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در استامبول حضور یافت دیروز به کشور خود بازگشت.

یکی از اعضای این هیئت، نماینده مجلس کاتالونیا(سی‌یو‌پی)، مونتسرات وینیتس پاگس پس از بازگشت خود از استامبول با حضور در پارلمان کاتالونیا فرصت را غنیمت شمرد و درباره‌ی سیستم قتل‌عامی که برعلیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجرا می‌شود سخنرانی ایراد نمود.

مونتسرات وینیتس پاگس در ابتدای سخنرانی خود خاطرنشان نمود که این ماه فوریه ۲۵ مین سالگرد انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان می‌باشد و مشخص نمود که آنان در استامبول با وکلای رهبر عبدالله اوجالان و نهادهای مدنی در ترکیه که برای احقاق حقوق بشر در ترکیه فعالیت میکنند دیدار نموده‌اند.

نماینده مجلس کاتالونیا، درباره‌ی انزاوای امرالی چنین گفت: «۳ سال است هیچ آگاهی از ایشان در دست نیست. هیچ آگاهی٬ هیچ چیز! اما این وضعیتی است که می‌توان آنرا شکنجه محسوب کرد. بدین دلیل هم امروز در ۲۵مین سالگرد دستگیر نمودن رهبر آپو برای اینکه صدای خود را به گوش همگان برسانیم اینجاییم. از کمیته منع شکنجه شورای اروپا(سی‌پی‌تی) خواستار مداخله در این وضعیتیم... به‌نام مسئولیت و دمکراسی، ما می‌خواهیم رهبر عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان سیاسی کورد آزاد شوند.»