تحصن آزادی: مبارزه خود را برای آینده‌ای آزاد افزایش می‌دهیم

گروهی که در هفته ۶۱۹ در تحصن آزادی شرکت کردند، گفتند: «کنش‌های خود را برای صیانت از اراده خود و شکستن انزوا، برای آینده‌ای آزاد با رهبرمان، برای کوردستان آزاد تقویت می‌کنیم.»

تحصن برای آزادی در ۶۱۹مین هفته ادامه دارد

تحصن آزادی که از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ در استراسبورگ فرانسه به منظور تضمین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پایان دادن به نظام نسل‌کشی امرالی آغاز شده است، در هفته ۶۱۹ قرار دارد.

هر هفته گروهی از فعالین از یک کشور اروپایی متفاوت کنش را ادامه می‌دهند. تحصن کنندگان این هفته کوردستانیان اهل دویسبورگ آلمان هستند.

این گروه شامل مسعود اوراس، عبدالله تولیمان، مراد ارزم و ادیپ الیتاش است.

 ما با مبارزه خود از رهبر خلق کورد صیانت می‌کنیم

 مسعود اوراس سخنگوی این گروه با یادآوری اینکه در جایی که نهادهای اروپایی قرار دارند، ۱۲ سال است که به طور مستمر در حال تحصن هستند، گفت: «می‌دانید رهبر آپو ۲۵ سال است که در امرالی زندانی است. شورای اروپا در این مسئله نقش دارد. به همین دلیل ما اینجاییم تا آن را محکوم کنیم، قرار است اروپا مرکز دموکراسی و حقوق بشر باشد، اما متأسفانه، وقتی صحبت از کوردها می‌شود، جنبش برحق کوردستان از این حقوق بشر و دموکراسی بی‌نصیب می‌شود. ما ۱۲ سال است که در جلوی درب شورای اروپا موضع خود را در برابر این موضوع نشان می‌دهیم. ما موضع شورای اروپا در قبال رهبر خلق کورد و در قبال سیاست مردم کورد را محکوم می‌کنیم. تا زمانی که نتیجه نگیریم، با کنش خود، با مبارزه خود از رهبر خلق کورد صیانت خواهیم کرد.»

ما برای آینده‌ای آزاد با رهبرمان، مبارزه خود را افزایش می‌دهیم

اوراس از مردم کورد خواست تا مبارزات خود را برای ایجاد آینده‌ای آزاد افزایش دهند و گفت: «مردم کورد در یک روند مهم قرار دارند، بیش از ۳ سال است که هیچ اطلاعاتی از امرالی دریافت نشده است، ما این موضوع را محکوم می‌کنیم و می‌خواهیم مردم ما برای مبارزه با توطئه بین‌المللی و انزوا در امرالی، مبارزات خود را افزایش دهند. بر اساس کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که ماه‌هاست ادامه دارد، برای صیانت از اراده خود و شکستن انزوا، برای آینده‌ای آزاد با رهبرمان، برای کوردستان آزاد، ما کنش‌های خود را تقویت می‌کنیم.»

اوراس بار دیگر موضع شورای اروپا در قبال امرالی و توطئه بین‌المللی را محکوم کرد و گفت: «مبارزه برحق مردم کورد پیروز خواهد شد.»