تحصن آزادی: صیانت از رهبری صیانت از بشریت است

انجمن اولدنبرگ انجام فعالیت تحصن آزادی در هفته‌ی جدید را بر عهده گرفت که از ۱۲ سال قبل برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، فعالین گفتند: «صیانت از رهبری صیانت از بشریت است. تا آخرین قطرەی خون در کنار رهبرمان خواهیم بود.»

با پیشگامی ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان، «تحصن آزادی» از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ به منظور تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پایان دادن به انزوا در شهر استراسبورگ برگزار می‌شود.

در ۶۰۸مین هفته یک گروه چهار نفره از شهر اولدنبرگ تحصن را بر عهده گرفتند.

داداش کوتجو سخنگوی این انجمن گفت: «رهبر ما برای خلق کورد و حل مسئله‌ی کورد به اروپا رفت. متأسفانه دولت‌های اشغال‌گر رهبر ما را تحویل دولت اشغال‌گر ترکیه دادند.»

در ادامه داداش در رابطه با انزوای مطلق امرالی و تلاش دولت اشغال‌گر ترکیه برای قطع ارتباط کوردها با رهبرشان گفت: «به نیروهای توطئه‌گر اعلام می‌کنیم، که هیچ کدام از شما نمی‌توانید مانع رهبر شوید، اندیشه و افکار وی در قلب و مغز همه‌ی ما جای دارد. تمامی خلق‌های تحت ستم و میهن‌دوستان منتظر اندیشه و افکار وی هستند. رهبر صفحه‌ای تازه از تاریخ را رقم زد. ما می‌دانیم که خلق کورد از رهبر صیانت می‌کند، صیانت از رهبری به معنای صیانت از بشریت، حفظ اندیشه و فرهنگ و زبان کوردی است.»

همچنین اعلام کرد که خلق کورد در تاریخ معاصر از قاضی محمد و شیخ سعید و سید رضا حفاظت نکرد به همین سبب امروزه بدون موقعیت مانده است و در ادامه گفت: «امروزه اولین بار است که خلق کورد از رهبر خود حمایت می‌کند. همیشه در حال مبارزه هستند. از امروز به بعد نیز هر وظیفه‌ای که در راه رهبر بر عهده‌ی ما نهاده شود آن را انجام خواهیم داد.»

در ادامه گفت: «تا آخرین قطری خون در کنار رهبرمان خواهیم بود.»