تصویر

تجمع اعتراضی علیه انزوای امرالی در اتاوا

کنشی اعتراضی با حضور گسترده در مقابل ساختمان پارلمان در اتاوا، پایتخت کانادا، برای پایان دادن به انزوا و آزادی زندانیان سیاسی کورد برگزار شد.

کوردها و دوستانشان از تورنتو، اتاوا و مونترال برای آزادی زندانیان سیاسی و پایان انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تجمع کردند.

آزادی زندانیان سیاسی صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ که در چارچوب پرونده توطئه کوبانی مجازات شده بودند، به ویژه عبدالله اوجالان، درخواست شد.

در این تجمع همچنین به وضعیت زندانیان مقاومتگر در زندان‌ها برای حل سیاسی مسئله کورد و پایان دادن به انزوا توجه شد و غصب شهرداری جولمرگ نیز مورد اعتراض قرار گرفت.

کنشگران بنرهایی با مضمون «راه‌حل سیاسی برای کردستان و آزادی برای اوجالان»، «سیاستمداران کورد به ناحق بازداشت شده را آزاد کنید» و «از روژاوا دفاع کنید» حمل کردند. پوسترهایی مانند «از کوردستان در برابر ترکیه‌ی اشغالگر دفاع کنید»، «جنگ ترکیه علیه کوردها را متوقف کنید» و «آزادی برای دمیرتاش» توجهات را به خود جلب کرد.

شعارهای «آزادی برای کوردستان، آزادی برای اوجالان»، «ترکیه گم شو از کوردستان»، «زنده باد مقاومت خلق کورد» برای مدت طولانی سر داده شد.

در جریان این کنش، از نهادهای بین‌المللی نیز خواسته شد تا علیه غیرقانونی بودن اقدام کنند.