ت‌ج‌ش در آمستردام راهپیمایی طولانی خود را آغاز کرد

اعضای جوانان ت‌ج‌ش و تَکوژن در آمستردام علیه انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست به راهپیمایی طولانی زدند.

به پیشاهنگی اعضای جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و جنبش زنان جوان مبارز (تَکوژن) در آمستردام هلند علیه انزوای مطلق تشدید شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست به راهپیمایی طولانی زدند.

فعالان پیش از آغاز راهپیمایی خود در شخص شهید اردال شاهین و شهید روژهات زیلان به احترام یاد همه شهدای کوردستان یک دقیقه سکوت کردند.

سپس، احمد شاهین که به نمایندگی از مجلس جوانان شهید چکدار جانفدا در هلند سخنرانی کرد، اظهار داشت: «دولت اشغالگر ترکیه باید این را خوب بداند که هر اتفاقی که در این روز سیاه بیفتد، ما به عنوان مردم کورد تا زمانی که روزمان روشن نشود، خیابان‌ها را ترک نخواهیم کرد. هر طوری که باشد، سال ۲۰۲۴ سال آزادی فیزیکی رهبر آپو خواهد بود» و افزود: «به همین دلیل ما به عنوان جوانان کورد در آمستردام به خیابان‌ها آمدیم. این کنش‌ها ادامه خواهد داشت.»

شاهین با گفتن اینکه: «می‌خواهم تکرار کنم، تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو تضمین نشود و مسئله کورد حل نگردد ما عرصه و میدان‌ها را ترک نخواهیم کرد، دست از مبارزه برنخواهیم داشت» و با بیان «جوانان فدایی رهبر آپو هستند» به سخنانش پایان داد.

پس از سخنرانی، جمعیت که از مقابل انجمن زاندام شروع به راهپیمایی کردند تا ایستگاه شهر آمستردام به راهپیمایی‌شان ادامه خواهند داد.