ت‌ژ‌ک-اروپا خواستار شرکت در گردهمایی ۱۵ آوریل شد

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژ‌ک-اروپا) خواستار شرکت در تجمعی شد که در ۱۵ آوریل در استراسبورگ و بر علیه سکوت سی‌پی‌تی‌ برگزار می‌شود.

فراخوان برای تجمع و تحصن ۱۵ آوریل

ت‌ژ‌ک-اروپا با صدور بیانیه‌ای کتبی از همگان خواست تا گرد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جمع شده و در برابر اشغالگری و سیاست‌های نابودگرانه بایستند.

بیانیه ت‌ژ‌ک-اروپا به شرح زیر است:

«دولت فاشیست ترکیه با سیاست‌های جنگ‌افروزانه خود علیه کوردها تلاش می‌کند تا یک خلق را نابود کند؛ بیش از ۳ سال است که رهبر آپو را در انزوای مطلق نگه داشته و تمام ارزش‌های حقوقی جهانی را زیر پا گذاشته است. کوردها می‌دانند که قدرت‌های بین‌المللی اعم از ایالات متحده آمریکا، کشورهای ناتو و کشورهای اروپایی با سکوت خود از این سیاست‌ها حمایت می‌کنند.

ابتکار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل برای مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر با حمایت بسیاری از کشورها راه‌اندازی شد، این سیاست‌های نسل‌کشی و جنگ‌افروزانه را افشا کرد. تنها دیالوگی که قادر است صلح‌ را به  خاورمیانه بیاورد گفتمان رهبر آپو و کنفدرالیسم دموکراتیک است. امروزه تشکل‌های زنان در چهار بخش کوردستان با فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» به نقطه امید تشکل‌های زنان در جهان تبدیل شده و قدرت مقاومت، سازماندهی و مبارزه زنان را به نمایش گذاشته است. زنان کورد با این قدرت و با مبارزات آزادی خواهانه خود در برابر داعش جای خود را در صفحات طلایی تاریخ باز کردند.

امروز زنان با ایدئولوژی رهبر آپو است که به آزادی رسیده و بر همین مبنا در ۸ مارس و ۲۱ مارس با شور و اشتیاق، قدرت ذاتی خود را به نمایش گذاشتند. در انتخابات محلی ۳۱ مارس، آنها یک پیروزی بزرگ در برابر انواع قانون‌شکنی به دست آوردند و به حزب عدالت و توسعه فاشیست درس عبرت دادند. زنان در همه جا اعلام می‌کنند که زندگی بدون رهبری را نمی‌پذیرند.

در ۱۵ آوریل، کوردها و دوستانشان در استراسبورگ با پیشاهنگی زنان گرد هم خواهند آمد تا وظایف و مسئولیت‌های سی‌پی‌تی را به آنها یادآوری کنند. در این رابطه ما از همه مردم وطن‌دوست و دوستان خود می‌خواهیم تا دور رهبر خود گرد آمده و از کارزار صیانت کنند و  برای مقابله با هرگونه اشغالگری و سیاست نابودگرانه از ما حمایت کنند.»