ت‌ژک-اروپا: ما در میادین نوروز آتش مقاومت را شعله‌ور میکنیم

ت‌ژک-اروپا تمام خلق و بخصوص زنان را فراخواند تا در میادین نوروز آتش مقاومت را برافروزند.

جنبش زنان آزاد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) چنین گفت: «در ابتدا به زنانی که در برابر ظلم و ستم مقاومت می‌کنند، سرتعظیم فرود نمی‌آورند، با دلسوزی آزادی، مقاومت و مبارزه را گسترش می‌دهند و همچنین به خلق و جوانان جشن نوروز را تبریک می‌گوییم.»

در این بیانیه اعلام شده که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نماینده از نو دوباره زیستن خلق کورد است و چنین گفته شده:‌ «رهبر آپو تشخیص داد که کوردستان مستعمره است و برای اینکه خلق کورد زبان، فرهنگ، خودبودن و آینده خود را بدست بیاورد راه حیاتی آزاد را باز نمود. رهبر آپو امروز تحت یک انزوای تحمیلی و مطلق و سیستمی شکنجه قرار دارد که در جهان نمونه ندارد. علیرغم این هم رهبر آپو در امرالی برای یک خلق پیشاهنگی نمود و سیاست‌های قتل‌عام دشمنان را خنثا کرد.»

این بیانه به مشروح زیر است:

«دولت فاشیست ترکیه و نیروهای کاپیتالیست پشتیبان آن، سیاست‌های قتل‌عام برعلیه خلق کورد را بیشتر ژرفا بخشیده و حمله می‌کنند. دیده شد زمانیکه مسئله کورد باشد، پیمان‌های بین‌المللی چطور نقض می‌شوند و بدان عمل نشده و حتا تحقیقاتی هم صورت نمی‌گیرد. انزوا و ایزوله کردنی که برعلیه رهبر آپو انجام می‌شود، عملی است که مثال آن درهیچ زمانی و مکانی در این جهان دیده نشده، این در صفحات سیاه تاریخ جای گرفته است. برای افکار عمومی اثبات شده است که در کوهستان‌های کوردستان سلاح‌های شیمیایی بکار گرفته می‌شود. نیروهای بین‌المللی با سکوت و بی‌تفاوتی خود به تمام فراخوان و کنش‌ها جواب دادند. می‌خواهند که در باکور کوردستان دستگیری‌های سیاسی، شکنجه دادن زندانیان و اسیر گرفتن آنان به مثابه بخشی از سیاست‌های قتل‌عام خلق کورد ادامه داشته باشد.

اما برعلیه تمامی سیاست‌های قتل عام و نابودگرانه، زنان کورد و خلق با مقاومتی باشکوه مبارزه را هر روز گسترش می‌دهند. جنبش آزادی‌بخش کوردستان برضد این حملات، دشمنان را در تمام عرصه‌ها شکست داد و مقاومتی بی‌همپا را انجام داد. رهبری در انزوای تحمیلی نیز تمام سیاست‌های قتل عام را با مقاومتی معظم خنثا نمود.

امروزه زنان بیشتر از قبل در پیرامون رهبر آپو گردهم آمده و با شعار (آزادی رهبر ما، آزادی ماست) از کارزار (آزادی برای رهبر آپو، راه‌حلی سیاسی برای مسئله کورد) صیانت کرده و در هر عرصه‌ای برای این کارزار پیشاهنگی می‌کنند. ما زنان بخصوص در مراسم نوروز آلمان مورخ ۲۳ مارس،‌ از هر کجای اروپا، بمانند ۸ مارس خود را با رنگ مقاومت خواهیم آراست و در میادین حضور یابیم. ما پل مقاومت از ۸ مارس تا ۲۱ مارس را ایجاد خواهیم کرد و این را به تمام سال ارجاع خواهیم داد. برهمین اساس تمام خلق و بخصوص زنان را فرا می‌خوانیم تا در میادین نوروز آتش مقاومت را شعله‌ور سازند.»