وکیل استرک تی‌وی‌: این یک حمله تاریک است

وکیل شبکه تلویزیونی کوردی استرک تی‌وی که در شهر دندرلئو بلژیک با حمله نیروهای پلیس‌ روبرو شد گفت‌: ‌«این یک حمله تاریک است.»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

وکیل، فین سچریورس در زمان ارائه بیانیه مطبوعاتی در استودیوی استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV)‌ و مدیا هابر تی‌وی ‌‌‌(MEDYA HABER TV) سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«این حمله هنوز تاریک و پنهانی است.»

وکیل، فین سچریورس، سوال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«چرا ضربه‌ای بدین شکل و در این سطح انجام می‌شود‌؟‌» را مطرح کرد.

این وکیل بیان داشت که آنان نفهمیده‌اند که این حمله به چه دلیلی انجام شده و گفت‌ که این کار را مورد تحقیق قرار خواهیم داد و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

در بیانیه مطبوعاتی هر دو سازمان مطبوعاتی هم گفتند‌‌: ‌«این حمله از سوی پلیس فدرال بلژیک انجام شده و قبل از آن هم هیچ اطلاعی به وکلای ما و مسئولان شرکت ما داده نشده است.‌»

در تاریخ ۲۳ آوریل در حدود ساعت ۰۱‌:۳۰ بامداد نیروهای پلیس‌ کشور بلژیک به ساختمان شرکت‌های  Stêrk N.V. , Roj N.V. و Hîvron N.V در شهر دندرلئو حمله کردند.

در این بیانیه گفته شده‌ است: ‌«ما این حمله غیرقانونی و غیرحقوقی، ضد دمکراتیک را که در وسط اروپا انجام گرفت را محکوم می‌کنیم. این وضعیت تلاشی حقوقی و تفتیش نبوده است. این یک حلمه برعلیه سازمان‌های مطبوعات و رسانه آزاد است که صدای خلق کورد هستند. در همان زمان پلیس‌های دولت ترکیه هم به منازل خبرنگاران کورد در ترکیه حمله کردند و این تداوم حمله سازماندهی شده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»