زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مانیز و جریل جشن‌ گرفته شد

زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر مانیز کشور آلمان و در شهر جریل کشور فرانسه با کنش‌هایی جشن گرفته شد.

کنش ۴ آوریل

۷۵مین زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر مانیز جشن گرفته شد. زنان،‌ کودکان و جمع کثیری از کوردستانی‌ها در این مراسم جشن که از طرف مرکز جامعه کورد دمکراتیک سازماندهی شده بود شرکت کردند.

در سخنرانی‌ها برای توسعه دادن کارزار ‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» فراخوان داده شد و اشاره شد که زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رستاخیز یک خلق است. در این چارچوب برای کنشی که در میان روزهای ۱۵-۱۹ آوریل در مقابل ساختمان سی‌پی‌تی برگزار خواهد شد فراخوان داده شد.

این کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ژن ژیان آزادی» به پایاین رسید.

جریل

به مناسبت میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ جوانان در مرکز جامعه دمکراتیک کورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (دت‌ک‌م) در شهر جریل گردهم آمدند و فیلمی‌ را که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آماده شده بود را تماشا کردند.

قبل از نمایش فیلم یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای کوردستان انجام شد.

جوانان اعضای جنبش جوانان انقلابی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ت‌ج‌ش) و زنان جوان مبارز ‌‌‌(تکو-ژن) پس از تماشا کردن مستند،‌ به مراسم آتش‌بازی مشغول شدند و سپس در خیابان‌های جریل راهپیمایی کردند

جوانان با پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ‌ک‌ک یک کاروان باشکوه را ایجاد کردند و بی وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» را سردادند.

جوانان اعضای ت‌ج‌ش و تکو-ژن که گردهم آمده بودند اعلام کردند که در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان همیشه مبارزه خواهند کرد.

سپس جوانان به رقص و پایکوبی پرداختند و با اشتیاقی فراوان این کنش را به پایان رساندند.