تصویر

زنان جوان‌: برای آزادی رهبر آپو ما مبارزه را گسترش خواهیم داد

کنشی که ۴ روز است از سوی زنان جوان در استراسبورگ انجام می‌شود با آوازخوانی و اجرای رقص به پایان رسید. زنان جوان اعلام کردند تا زمانیکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی شود، آنان به مبارزه ادامه خواهند داد.

سلسله کنش‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

زنان جوان مبارز ‌(تکوژن) و زنان جوان انترناسیونال، برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، سلسله کنش‌های ۴ روزه انجام دادند. این سلسه کنش‌ها با آوازخوانی، نواختن موسیقی و اجرای رقص‌های محلی و به پایان رسید. در این سلسله کنش‌ها که در هنگام روز در میدان Kleberê برگزار شد، پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که تمام خلق‌ها، باورداشت‌ها و زنان در زیر یک چتر مشترک به هم می‌رسند و آنان را آزاد می‌سازد، مورد گفتگو قرار گرفت.

گروه‌های ایتالیایی، باسکی، کوردی و آلمانی همزمان هنرنمایی کردند و برای اینکه توجه‌ها را به پارادایم اتحاد، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف دارند، پیرامون ‌‌«درخت حیات» گردهم آمدند و رقصیدند.

شهروندان علاقه بسیاری به اجرای رقص آنان ابراز نمودند. زنان جوان با سردادن شعارهای ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست»، ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«Liberte pour Ocalan» اجرای رقص را به پایان رساندند.

در پایان، کنشگران آوازهایی که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سروده و آماده کرده بودند را همراه هم خواندند. همزمان با اجرای کلام ‌(یک سبک کهن باستانی از آواز کوردی) تصاویر رهبر خلق کورد به قلم هنرمندان‌،‌ کشیده می‌شد.

در این کنش‌های توده‌ای به وسیله اطلاعیه و بروشورهایی تاکید شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل مشکلات بغرنج و عمیق مدرنیته کاپیتالیست، یک آلترناتیو مهم است. همچنین اعلام شد که دلیل اساسی تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مانع شدن از اندیشه و تفکرات‌ او می‌باشد. در این کنش‌های توده‌ای گفته شد که زنان پیشگاهنگان و پیشگامان پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک هستند، این زنان جوان کنشگر، قول دادند که تا زمان عملی شدن آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزه را ادامه و آن را گسترش دهند.