تصویر

زنان جوان برای آزادی رهبر خلق کورد سلسله کنش‌هایی انجام دادند

زنان جوان با ایجاد غرفه در منطقه کلیبر استراسبورگ، کنش‌هایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز کردند. کنش‌های زنان جوان تا ۷ جولای ادامه خواهد داشت.

کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

اعضای زنان جوان مبارز ‌(تکوژن) و زنان جوان انترناسیونالیست در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» سلسله کنش‌هایی را تا ۷ جولای ادامه خواهند داد.

در سلسله‌ کنش‌هایی که با عنوان ‌«رهروی آزادی» آغاز شده است، کنشگران لباس‌هایی که تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بروی آن نقش بسته را پوشیدند. کنشگران در میدان کلیبر و در مقابل ایستگاه مترو مرکزی استراسبورگ، غرفه‌ کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برپا نمودند. زنان کنشگر انزوای امرالی را برای کسانی که به این غرفه‌ها سرمی‌زدند ابراز کردند و به زبان کوردی و انگلیسی بیانیه‌ای دادند. بیانیه به زبان کوردی به عنوان تکوژن از سوی روژ‌ آزاد و به زبان انگلیسی نیز از سوی الیسا گینزبورگ قرائت شد.

در این بیانیه اعلام شده است که نیروهای توطئه‌گر برای اهداف خود جوامع را قربانی می‌کنند و اشاره شده که ۴۰ ماه است از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که پارادایم مدرنیته‌ دمکراتیکش آزادی جامعه را مبنا قرار میدهد، اطلاعی دریافت نمی‌شود.

در این بیانیه گفته شده است  که زنان جوان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان همیشه در کار و کنش خواهند بود و آمده است‌: ‌‌«با کنش‌هایی که امروز آغاز شد، ما اعلام می‌کنیم که با اراده‌ای عظیم در کارزار ‌‌‌‌‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» مشارکت می‌نماییم.‌»

در این کنش، بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زاپ آواشین متینا - زنده‌باد مقاوت گریلا» سرداده شد. در پایان این کنش رقص و پایکوبی انجام شد.