زوج عراقی که دو کودک ایزدی را برده کرده بودند در آلمان دستگیر شدند

دادستانی فدرال کارلسروه،‌ روز چهارشنبه اعلام کرد که، یک زوج عراقی را با گمان اتهام تجاوز جنسی به دو کودک ایزدی و برده کردن آنان در جنوب آلمان را دستگیر کرده‌ است.

در بیانیه مطبوعاتی دادستانی اعلام شد که توانا.ه.س و همسر او آسیا ر.آ در میانه اکتبر۲۰۱۵ و دسامبر۲۰۱۷ در عراق و سوریه از اعضای داعش بوده‌اند.

اعلام شده است که آن زوج ‌«حداقل در سال ۲۰۱۵‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» دختر ۵ ساله را و سپس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در دسامبر ۲۰۱۷ به بعد» دختر دیگری که ۱۲ سال داشت را برده کردند.

در این بیانیه گفته شده‌ است: ‌«توانا ه.س به هر کودک بارها تجاوز جنسی کرده است. آسیا ر‌.آ نیز اتاق را آماده کرده و کودکی از آنان هم آرایش می‌کرده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

بیان شده که این زوج همیشه کارهای خانه و نگهداری از نوزادان را به آن دو کودک تحمیل کرده و به زور وادار به کار می‌کردند.

این دو کودک باوری‌شان ممنوع دانسته و با دستور این زوج مجبور شده بودند تا دعا و قواعد اسلامی را انجام دهند.

دادستانی گفت‌: ‌«با ادعایی که کودکان اشتباهی کرده و با خشونت جسمانی روبرو شدند.‌‌‌‌‌‌‌‌» همچنین ابراز شد که هر دو کودک بارها مجبور شده‌اند نیم ساعت روی یک پا بایستند.

اعلام شده که این اعمال با هدف نابودی باورداشت ایزدی‌ها طبق درخواست داعش انجام شده است.

دادستانی مشخص کرد که این زوج در اکتبر ۲۰۱۷ قبل از اینکه از سوریه بیرون بروند هردو کودک را به دیگر اعضای داعش تحویل داده‌اند.

آن دو نفر روز سه‌شنبه در ‌(جنوب آلمان) دستگیر شده‌اند، مورخ ۹ و ۱۰ آوریل با تصمیم دادگاه دستگیر شدند.

در آخر ماه آگوست ۲۰۲۳ یک زن آلمانی که عضو داعش بود، به دلیل کشتن یک دختر ایزدی در عراق با گرفتن ۱۴ سال حبس در زندان مجازات شد.

مجلس فدرال آلمان در ژانویه ۲۰۲۳ جنایاتی که برعلیه ایزدیان انجام شدند را بصورت رسمی به مثابه قتل‌عام پذیرفت.