پژاک: اتخاذ موضع علیه اعدام زندانیان سیاسی، امری وجدانی، اخلاقی، سیاسی و دموکراتیک است

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در مخالفت با اجرای احکام اعدام در ایران به ویژه خطر اعدام ۴ زندان سیاسی کورد بیانیه‌ای منتشر نمود و در خطاب به همه اقشار جامعه گفت: «که با کارزارهای فعالانه خود پاسخی محکم به جمهوری اعدام بدهند.»

حزب حیات آزاد کوردستان پژاک  در مخالفت با اجرای احکام اعدام و افزایش این احکام و همچنین خطر اجرای حکم اعدام ۴  زندانی سیاسی کورد با نام‌های «پژمان فاتحی، محسن مظلوم، وفا آذربار و محمد فرامرزی» بیانیه‌ای منتشر نمود.

حزب حیات آزاد کوردستان در بیانیه خود ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ موضع در مقابل تلاش حکومت ایران برای اجرای احکام زندانیان سیاسی اعلام نمود: « بی‌شک جمهوری اعدام بخاطر فقدان موضع از جانب خلق‌ها و آزادیخواهان، جرأت و جسارت بیشتری برای دست‌زدن به این اعمال ضدبشری پیدا می‌کند.»

پژاک با اشاره به اعتصاب غذای ۶۱ زندانی سیاسی در تهران در محکومیت افزایش اعدام‌ها و همچنین موضع‌گیری افرادی چون زینب جلالیان و نرگس محمدی گفت: «در این اوضاع، مسلما موضع تعیین‌کننده از آن خلقمان، آزادیخواهان و فعالان خواهد بود تا با کارزار‌های خود، در مقابل جنایات ضدانسانی رژیم صدای خود را برآورند.»

حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) ضمن محکوم‌کردن شدید موج اعدام‌های ضدانسانی از سوی حکومت ایران، از عموم خلقمان، آزادیخواهان و فعالان و اصناف و اقشار و توده‌ها دعوت بعمل آورد تا با کارزارهای فعالانه خود پاسخی محکم به حکومت بدهند.

بیانیه حزب حیات آزاد کوردستان پژاک به شرح زیر می‌باشد:

«خبر احتمال اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به نام‌های «پژمان فاتحی، محسن مظلوم، وفا آذربار و محمد فرامرزی» در زندان اوین تهران هم‌اکنون موجب نگرانی خلقمان در شرق کردستان و آزادیخواهان در ایران شده است. برای جلوگیری از اعدام این زندانیان سیاسی و سایر زندانیان در خطر اعدام، لازم است همه خلقمان، آزادیخواهان و فعالان به هر کارزار جدی برای توقف روند اعدام‌ها دست بزنند.

اتخاذ موضع در مقابل تلاش رژیم ایران برای اجرای حکم اعدام زندانیان سیاسی، لازم است قبل از واقعه بصورت وجدانی، اخلاقی، سیاسی و دمکراتیک انجام گیرد. هم‌اکنون آمار اعدام‌ها به طرز بی‌رحمانه و خطرناکی در ایران افزایش یافته و این توهم رژیم که در برابر این فعل ضدانسانی خود صدایی مخالف مشاهده نمی‌کند، افزایش یافته است. بی‌شک جمهوری اعدام بخاطر فقدان موضع از جانب خلق‌ها و آزادیخواهان، جرأت و جسارت بیشتری برای دست‌زدن به این اعمال ضدبشری پیدا می‌کند. به مجرد افزایش اعدام‌ها از سوی نظام فاشیست، موضع رادیکال بسیاری از فعالان هم امیدوارکننده است. بویژه دست‌زدن ۶۱ زندانی سیاسی در تهران به اعتصاب غذا در محکومیت افزایش اعدام‌ها و نیز مواضع اشخاصی چون زینب جلالیان و نرگس محمدی برای پیوستن به این اعتصاب‌غذا نشان‌دهنده حساس‌بودن وضعیت کنونی است. در این اوضاع، مسلما موضع تعیین‌کننده از آن خلقمان، آزادیخواهان و فعالان خواهد بود تا با کارزار‌های خود، در مقابل جنایات ضدانسانی رژیم صدای خود را برآورند. قدرمسلم سکوت، آسیب‌رسان است و جرأت بیشتری به نظام فاسد می‌بخشد که به جنایات بیشتری برای حذف زندانیان سیاسی اقدام کند.

هم‌اکنون خانواده‌های هرچهار زندانی سیاسی کُرد در مقابل زندان اوین تجمع کرده‌اند پس لازم است هرکه هرآنچه از دستش برمی‌آید برای حمایت از آن خانواده‌ها و بازداشتن رژیم از اعدام زندانیان سیاسی، انجام دهد.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) ضمن محکوم‌کردن شدید موج اعدام‌های ضدانسانی از سوی نظام فاشیست ایران، از عموم خلقمان، آزادیخواهان و فعالان و اصناف و اقشار و توده‌ها دعوت بعمل می‌آورد که با کارزارهای فعالانه خود پاسخی محکم به جمهوری اعدام بدهند. بی‌شک این مواضع نظام فاشیست محکوم و است و باید بداند که امتحان‌کردن صبر خلق‌ها با حربه اعدام، عواقبی جدی برایش دربرخواهد داشت. همه خلقها این افعال و رفتار ضدبشری را فراموش نخواهند کرد و نخواهند بخشید. لذا هم‌اکنون قبل از اعدام زندانیان سیاسی کُرد لازم است همگان اتخاذ موضع کنند و به حربه نسل‌کشی اعدام پایان دهند. هر اعدام، یک آسیب جبران‌ناپذیر به موجودیت، کرامت و آزادی جامعه و خلق‌هاست و لازم است متوقف گردانده شود. پیشتر پژاک کمپین «نه به اعدام، بله به دمکراسی» را آغاز کرده بود که امروز همچنان یکی از بزرگترین کارزارها، کارزار «نه به اعدام بله به دمکراسی» است و لازم است گسترش یابد.»