پژاک: حمله به روژاوای کوردستان، افزایش خطر علیه تمامی خلق‌های تحت ستم است

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با صدور بیانیه‌ای حملات ارتش اشغالگر ترکیه به روژاوای کوردستان را بشدت محکوم کرد و گفت: ‍« از عموم خلقمان دعوت بعمل می‌آوریم که با حضور در میادین مبارزاتی دشمن را یک باردیگر ناکام ساخته و به شکست بکشانند.»

بیانیه پژاک به شرح زیر است:

«در چندروز گذشته حملات ارتش فاشیست و اشغالگر ترکیه به روژاوای کوردستان در پی شکست در مقابل نیروی آزادیخواه گریلا، شدت یافت و خلق بی‌گناه را مورد هدف قرارداد که به شهادت چند میهن‌دوست منجر شد. حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) این حملات نسل‌کشانه و فاشیستی را بشدت محکوم می‌کند.

ترکیه فاشیست بخاطر شکست مفتضحانه ارتش اشغالگرش در مقابل نیروی آزادیخواه و فدایی گریلا، حملاتی نسل‌کشانه علیه خلقمان در روژاوای کردستان انجام داده و تمامی مراکز و زیرساخت‌های حیاتی را مورد هدف قرارمی‌دهد. هدف فاشیسم ترکیه با سرکردگی اردوغان انجام بزرگترین نسل‌کشی علیه خلق‌های تحت ستم در روژاوا و شمال شرق سوریه است. آنکارا برای احیای چهره تخریب‌شده ارتش ناتوان خود در مقابل نیروی گریلا، یک جبهه جنگ نسل‌کشانه همانند غزه به راه انداخته. این درحالی است که آن رژیم اشغالگر و ارتشش نزد افکار عمومی بخاطر شکست مفتضحانه از نیروی گریلا، بی‌آبرو شده و نظام آن سست‌بینان گشته و رو به فروپاشی است.

سکوت جامعه جهانی خاصه دول هژمونیک که خود بانی شکل‌گیری مسئله کورد هستند، به معنای شراکت آنها در این نسل‌کشی‌های ترکیه است. قصد فاشیسم ترکیه و دول پشتیبانش، این است که آنچه در کردستان و غزه رخ می‌دهد را علیه تمامی خلق‌های تحت ستم منطقه اجرایی کنند. می‌کوشند کشتار و نسل‌کشی و تغییر دموگرافی و نابودی فرهنگی را آنگونه که در غزه و روژاوای کوردستان انجام می‌شوند، نزد افکار عمومی عادی جلوه دهند و اذهان عموم را به این جنایات خویش عادت دهند. بنابراین نه تنها خلق کورد بلکه خلق‌های تحت ستم منطقه در معرض خطرات هولناک هستند. نه تنها کردستان بلکه بسیاری مناطق و خلق‌های خاورمیانه با خطر جنگ و قتل‌عام روبرو هستند. اینکه نوک پیکان جنگ منطقه‌ای را به شیوه خطرناکتری علیه روژاوای کوردستان و شمال شرق سوریه چرخانده‌اند، نشانه خوبی برای همه خلق‌های تحت ستم نیست.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) ضمن محکوم‌نمودن شدید حملات فاشیستی و نسل‌کشانه ترکیه، از عموم خلقمان دعوت بعمل می‌آوریم که با حضور در میادین مبارزاتی دشمن را یک باردیگر ناکام ساخته و به شکست بکشانند. قتل‌عام افراد مدنی و بی‌گناه یک جنایت جنگی آشکار مقابل دیدگان همه جهانیان است و سکوت دول در قبال آن به معنای شراکت در آن است. یاد شهدای روژاوای کردستان را گرامی‌می‌داریم. در این حملات، سینماگر میهن‌دوست «منصور کریمیان» اهل شرق کردستان نیز به شهادت رسید، ضمن تسلیت به خانواده ایشان و خلق‌مان در شهر سنه و شرق کردستان، عهد می‌بندیم که زحمات و شوق به هنر و خدمت به فرهنگ «منصور کریمیان» را با تحقق آزادی خلقمان به ثمر برسانیم. با باور عمیق به اینکه حضور خلقمان در صحنه‌های مبارزات علیه دشمنان، مایه رهایی و آزادی‌مان خواهد شد، باردیگر عموم خلقمان بویژه خلق شرق کردستان و آزادیخواهان و دمکراسی‌طلبان را به اصرار بر آزادی به مثابه اصرار بر انسانیت فرامی‌خوانیم.»