واکنش نماینده مجلس اقلیم به دورویی حاکمان؛ در سایه پرچم اقلیم ظلم می‌کنید

علی حمه صالح خطاب به فرزندان بارزانی گفته است:"با پشتیبانی این پرچم تصمیمات نفتی را گرفتند، خود آنها صاحب صدها میلیون دینار شدند و مردم هم بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

علی حمه صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان به مناسبت روز پرچم اقلیم کوردستان پیامی به مسئولین اقلیم فرستاده و گفت، "در سایه‌ی این پرچم، تصمیم به قاچاق گرفته‌اید و ماهیانه ۱۷۰ میلیون دینار از نقاط مرزی برای خود و شرکتهایتان بدست می‌آورید و ملت هم بدون زندگی و معیشت رها شده است"، وی همچنین گفت، "چندین تن در سایه‌ی این پرچم صاحب صدها میلیون دینار شدند، زمینها را غصب کردند و نفت را غارت نمودند و خاک را حراج کرده و تصمیم گرفته‌اند بر سر ملت خود قاچاق کنند".

علی حمه صالح عضو پارلمان کوردستان در ادامه اعلام کرد:"آنچه در سایه‌ی این پرچم انجام دادید، در سایه‌ی همین پرچم هزاران کوردستانی شهید شدند، از طرف دیگر هم کسانی در سایه‌ی همین پرچم صاحب صدها میلیون دینار شدند."

وی در ادامه گفت:"با پشتیبانی این پرچم تصمیمات نفتی را گرفتند، خود آنها صاحب صدها میلیون دینار شدند و مردم هم بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

با پشتیبانی این پرچم دست به قاچاق دام و ماهی و تخم مرغ و گوجه فرنگی و اتومبیل و... زدند، در سایه‌ی همین پرچم تصمیم به قاچاق مرزی گرفته و ماهیانه ۱۷۰ میلیون دینار برای خود و شرکتهایتان از مناطق مرزی بدست آوردید و ملت هم بدون معیشت رها شده‌اند".

این پارلمانتار همچنین می گوید:" در پشت همین پرچم بود که هزاران هکتار زمین را برای خود و شرکتهایتان غصب کردید، هزاران هموطن حتی یک متر زمین هم ندارند، هزاران فرد ناشایست و پست را به مادر حزبی و صاحب حقوق‌های کلان تبدیل کردید، به همین دلیل حقوق بگیران شایسته بدون حقوق ماندند".

وی همچنین گفت:" پرچم بی‌گناه است و می‌خواست رمزی برای مبارزات باشد، شما مجرم هستید، پرچم کوردستان را در پشت خود قرار داده و به مردم ظلم می‌کنید و به این دلیل هموطن مورد ظلم واقع شده اینگونه از پرچم و مبارزات بیزار می‌شود."