اَرَن‌: زندانیان جسورانه پیشاهنگی می‌کنند

نماینده شهر آمد از حزب دم پارتی،‌ سرح ارن اشاره کرد که زندانیان سیاسی بمانند همیشه اکنون نیز جسورانه برای مبارزه آزادی پیشاهنگی می‌کنند و در چارچوب رهیافت صلح‌طلبانه به نمونه مبدل شده‌اند.

مقاومت زندان‌ها

نماینده شهر آمد از حزب دم پارتی،‌ سرح ارن، تصمیم زندانیان پرونده پ‌ک‌ک و پاژک را که اعلام کردند از ۴ آوریل به بعد حضور در دادگاه و ملاقات با وکلا، خانواده‌ها و تماس تلفنی را تحریم می‌کنند، ارزیابی کرد.

ارن ابراز کرد که زندانیان سیستم غیرحقوقی و انزوایی که امرالی مشخصا خود را می‌نماید را محکوم می‌کنند و اشاره داشت که مطالبه آنان محق است، ارن گفت‌: ‌‌«این مبارزه زندانیان که مصرانه ادامه دارد،‌ نشانگر اینست که خلق کورد در مبارزه از حرکت متوقف نمی‌شود و علیرغم تمام شرایط و فشارهای تحمیلی حکومت نیز دست از مقاومت خود برنمی‌دارد. در رهیافت دمکراتیک مسئله کورد بازنگشتن به روح دولمه‌باغچه امری ممکن ناپذیر است. زندانیان سیاسی بمانند همیشه در این زمان نیز جسورانه از مبارزه آزادی صیانت می‌کنند،‌ برای این مبارزه پیشاهنگی می‌کنند و در رهیافت صلح‌طلبانه مسئله کورد برای اجتماعی یک نمونه هستند.‌»

فقر اجتماعی را افزایش می‌دهند

ارن سیستم انزوای امرالی را به مثابه تداوم به رهیافت نرساندن مسئله کورد ارزیابی کرد و بیان داشت که تا زمانیکه انزوای تحمیلی ادامه یابد با سیاست‌های جنگ نیز فقر اجتماعی بیشتر افزایش خواهد داشت،‌ ارن گفت‌: ‌«تا زمانیکه انزوا ادامه یابد، مسئله کورد همچنان با عدم رهیافت روبرو خواهند ماند، سیاست‌های دولتی به تمامی بر این اساس به اجرا در می‌آید و عده‌ای بیشتر ثروتمند شده، خلق نیز بیش از پیش به فقر کشیده می‌شود.‌‌‌‌‌‌‌»

با ۳ تریلیون دلار می‌شد کارهای بسیاری انجام داد

ارن یادآوری کرد که بجای رهیافت صلح‌طلبانه و دمکراتیک مسئله کورد برای سیاست‌های جنگ ۳ تریلیون دلار مصرف شده و گفت‌: ‌«با ۳ تریلیون دلار می‌شد چه کارهایی انجام داد‌‌؟ برای ۱۶ میلیون بازنشسته امروز ۱۹۰ هزار دلار معادل ۶ میلیون لیره می‌توان پرداخت کرد. اگر ۳ تریلیون دلار برای جنگ می‌شد،‌ می‌توان برای جمعیت ۸۵ میلیونی ترکیه مبلغ باقیمانده را خرج کرد، برای هرنفر ۳۵ هزار و ۲۹۵ دلار معادل یک میلیون و ۱۲۵هزار لیره  می‌توان پرداخت کرد. شهروندان ترکیه لازم است دیگر در برابر جنگ و به رهیافت نرساند مسئله کورد قیام کنند. برای همین هم باید هرکس با صدایی رسا از میان برداشتن انزوا را مطالبه کند. درخواست ما از جامعه ترکیه اینست که در مقابل تهدیدات سرتعظیم فرود نیاورند و با مطالبات دمکراتیک خلق کورد حرکت کنند.‌‌‌»

ترکیه به تمامی به سیاهچاله انزوا فرو خواهد رفت

ارن اعلام کرد که به همراه اعتصاب‌های‌ غذای زندانیان در زندان‌ها لازم است جامعه به تمامی در برابر سیستم انزوا در امرالی قیام کند و گفت‌: ‌«در وضعیت موجود، تصمیم تحریم شرکت نکردن در دادگاه یک مقاومت برضد سیستم قضایی است که به طرفدار مبدل شده و مستقل نیست. در ترکیه تمام محاکمه‌‌ها ساختگی و تنها شکل هستند. مشخص‌‌ترین مثال آن نیز پرونده بازی‌گونه‌ و حیله‌گرانه کوبانی است. ده هزاران رفیق ما وجود دارند که به دستور حکومت وقت در اسارت هستند.‌‌‌»

ارن مشخص کرد که در میان جامعه‌ای که غیرحقوقی بودن را آموخته باشد، تمامی نقض‌های حقوقی دیگر امری عادی دیده و شمرده می‌شود و گفت‌: ‌«خلق‌های ترکیه به تمامی در سیاهچاله انزوا فروخواهد رفت.»