AVEG-KON‌: علیه اشغال‌گری به میادین بیایند

AVEG-KON در رابطه با حملات اشغال‌گری در متینا‌ بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «در برابر تلاش برای نسل‌کشی و قتل فرزندان شرافتمند خلق ما، باید به مقاومت بپردازیم.»

کنفدراسیون پناهندگان فرودست در اروپا (AVEG-KON) در رابطه با حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه به منطقه‌ی متینا بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در ابتدای بیانیه به این اشاره شده است که از ۱۶ آوریل دولت اشغال‌گر ترکیه حملات شدید خود را به مناطق حفاظتی میدیا آغاز کرده است، در ادامه تاکید کرده است که اردوغان فاشیست از این طریق قصد دارد تا قبل از سفر خود به مقامات منطقه و حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) فشار بیاورد و خواسته‌های خود را تحمیل نماید.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف از حملات و بمباران‌ها اشغال این مناطق است و گفته است: «همزمان با تبلیغات پلید و حملات اشغال‌گرانه به متینا، تلاشی برای پنهان نمودن شکست آن‌ها در زاپ است.»

همچنین در ادامه تاکید شده است که حمله به گریلا، حمله به کرامت خلق کورد و خلق باشور کوردستان است، اما اشغال‌گران هزار بار دیگر نیز به خلق کورد حمله نمایند، سرنوشتشان شکست خواهد بود.

در ادامه‌ی بیانیه فراخوان داده شده است: «علیه این حملات اشغال‌گرانه و تلاش برای کشتن گریلا و فرزندان شرافتمند خلق‌مان، لازم است از طریق کنش‌های مختلف به مقاومت بپردازیم. لازم است برای محکوم کردن کلونیالیسم، خیابان‌ها را محاصره نماییم!.»