آدم اوزون خواستار برگزاری کنفرانس اتحاد ملی شد

آدم اوزون عضو ک‌ن‌ک اعلام کرد که کورد در میان جنگ جهانی سوم قرار دارد و گفت: «باید تصمیم جدی و مهمی را اتخاذ نماییم، یا از بین خواهیم رفت یا چیز مهمی را کسب خواهیم نمود» و خواستار برگزاری کنفرانس اتحاد ملی در یک سال آینده شد.

بیست و دومین نشست میان‌مدت مجمع عمومی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) با انجام سخنرانی ادامه دارد، آدم اوزون عضو ک‌ن‌ک اعلام کرد، جنگ جهانی سوم در خاورمیانه اتفاق می‌افتد و لازم است تمامی کوردها این را بدانند.

«در خاورمیانه سیستم جدیدی خلق می‌گردد»

آدم اوزون اعلام کرد، حوادث و اتفاقات خاورمیانه نشان دهنده‌ی بنیان نهادن سیستم تازه‌ای است، به ویژه ترکیه و ایران براساس این برنامه عمل می‌کنند، اما نیروهای جنبش آزادی‌بخش کوردستان را در مقابل خود می‌بینند ‌و در ادامه ادامه‌ گفت:«به همین سبب برای انجام ‌عملیات و حمله در حال تدارکات هستند. در قرن جدید اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و به همین دلیل است که نمی‌خواهند کوردها چیزی بدست بیاورند. امروز در خاورمیانه هم جنگ غزه و هم جنگ ایران به کوردها مرتبط است. نمی‌توانیم به مانند قبل عمل کنیم. باید تصمیم جدی و مهمی را اتخاذ نماییم، یا از بین خواهیم رفت یا چیز مهمی را کسب خواهیم نمود.»  

همچنین اعلام نمود آن‌چه اتفاق می‌افتد جنگ جهانی سوم است و نباید دست‌آوردها را از دست بدهیم، باید مواضع در برابر نیروهای دشمن کورد واضح باشد و برخورد این نیروها محکوم گردد.

«عبدالله اوجالان ارزش ملی است»

آدم اوزون به وضعیت کرکوک و شهرهای کوردی و وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «کرکوک برای ما مسئله‌ای ملی است، همچنین دیگر مناطق نیز برای ما مسئله‌ای ملی هستند. وضعیت عبدالله اوجالان برای ما مسئله‌ای ملی است. نمی‌توانیم به رهبر آپو به عنوان رهبر یک حزب و یک بخش نگاه کنیم. در تاریخ ما، تمامی رهبران کورد کشته شده‌اند. اگر امروز بلایی بر سر رهبر آپو بیاورند، به تاریخ چه بگوییم؟ برای این‌که در جهان شکوه ما حفظ گردد، لازم است از تمامی ارزش‌های خود حفاظت نماییم.»

«تصمیمات لوزان را لغو خواهیم کرد»

آدم اوزون اعلام کرد در بهبوهه‌ی سالگرد معاهده‌ی لوزان قرار داریم که دولت‌ها کوردستان را تقسیم کردند، در ادامه گفت: «برای لغو و برچیدن آن ما تلاش می‌کنیم. سال گذشته در کنفرانس لوزان، تصمیم به برگزاری کنفرانسی ملی گرفتیم. از همین‌جا یک‌بار دیگر درخواست می‌کنیم که بیایید کنفرانس را برگزار نماییم. آن‌هایی که نمی‌آیند، نیایند. اگر ما اتحاد ملی خود را شکل ندهیم، هیچ کس با جدیت به ما نگاه نخواهد کرد.»