آغاز عملیات نظامی ترکیه بعد از مکالمه تلفنی بایدن و اردوغان

بعد از مکالمه تلفنی بایدن و اردوغان، که گفته می‌شود در رابطه با نسل‌کشی ارمنیان بوده است، نیروهای اشغالگر ترک در برخی از مناطق اقلیم جنوب کوردستان عملیات نظامی را آغاز کردند.

هواپیماهای بدون سرنشین رژیم متجاوز ترک مناطق متینا، آواشین، زاپ را بمباران کرده و نیروهای نظامی اشغالگر در ارتفاعات منطقه دست به حمله زدند. نیروهای اشغالگر ارتش ترک، شب گذشته ساعت ۲۰:۰۰ از هوا و زمین به منطقه متینا، آواشین و زاپ در جنوب کوردستان حمله کردند. بعد از آغاز حمله، نیروهای مدافع خلق با قدرت در مقابل این حملات به دفاع دست زدند.

آنچه که در جریان این حمله باعث توجه شده است این است که این حمله بعد از تماس تلفنی بایدن و اردوغان صورت گرفته است. از طرف دیگر اعلام شد که بایدن در مکالمه تلفنی خود با اردوغان اظهار داشته است که وی رویدادهای سال ۱۹۱۵ را به عنوان نسل‌کشی پذیرفته و این مسئله را با اردوغان نیز در جریان گذاشته است. اما هیچگونه اطلاعی در دست نیست که اردوغان به این گفته بایدن چه پاسخی داده است. اما آنچه که قابل توجه است، آغا عملیات نظامی نیروهای اشغالگر ترک علیه مناطق جنوب کوردستان بوده است.

طبق گزارشات منتشر شده نیروهای اشغالگر ترک شب گذشته در ساعت ۲۰:۰۰ از زمین و هوا در منطقه زندوره در منطقه هفتانین و منطقه درار تحرکات نظامی خود را آغاز کرده‌اند. طبق اطلاعات منابع محلی، هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک در ساعت ۲۰:۰۰ تپه درار و مناطقی از زندوره از توابع متینا در مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرده‌اند. این منطقه به عنوان خط قاشورا شناخته می‌شود. بعد از بمباران هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک، هلیکوپترهای کبری نیز منطقه را هدف قرار داده‌اند. هلیکوپترهای سکورسکی نیز در آسمان منطقه همچنان حضور دارند، مناطق مرزی نیز توسط توپخانه ابوس و خمپاره مورد اصابت قرار می‌گیرد.

حمله ارتش اشغالگر ترک در منطقه در حال گسترش است. بعد از مناطق متینا و آواشین، از صبح امروز منطقه قلا بداوی، شهید منزور، دره نیروی و کنیانیش از توابع زاپ مورد هدف قرار گرفته‌اند. در منطقه متینا و آواشین نیز نبردها همچنان در جریان است. همچنین گزارشات میدانی نشان می‌دهند که نیروهای مدافع خلق با اشراف کامل و در دست داشتن ابتکار عمل، به این حمله وسیع ارتش اشغالگر ترک پاسخ داده‌اند.

گزارشات دیگری نشان می‌دهد که با آغاز عملیات اشغالگری در منطقه متینا، هلیکوپترهای ارتش اشغالگر ترک، نظامیان خود را در منطقه آواشین هلی برد کرده‌اند. همچنین بعد از بمباران منطقه اواشین، نیمه شب نیروهای نظامی به این منطقه نیز حمله کرده‌اند. منابع محلی از پاسخ دندان‌شکن نیروهای مدافع خلق و نیروهای یژاستار خبر داده‌اند. همین منابع اعلام کرده‌اند که هم اکنون نبردهای دشواری در منطقه روی داده و نظامیان اشغالگر ترک کشته و مجروح داده‌اند. اما از شمار کشته‌شدگان و مجروحان اطلاعات دقیقی در دست نیست. طبق گفته این منابع خبری، هم اکنون در سه محور نیروهای مدافع خلق در حال نبرد با اشغالگران هستند.

این عملیات نیز مانند عملیاتهای قبلی بدون نتیجه خواهد بود

در ماه فوریه نیز نیروهای اشغالگر ترک به منطقه هفتانین و خاکورک حمله کرده بودند. بعد از آن در منطقه گاره به حمله جدیدی دست زدند. در این حمله، نیروهای اشغالگر ترک مرکز اصلی نیروهای مدافع خلق را مورد حمله قرار داده بودند. در رابطه با این عملیات اردوغان اظهار داشته بود که این عملیات شکست خورده است و در جریان آن ۱۳ نظامی و نیروی امنیتی که مدت ۶ سال در دست نیروهای حزب کارگران کوردستان اسیر بودند، در جریان حمله هوایی کشته شده بودند.

مسئولان نیروهای مدافع خلق اعلام کردند که در جریان این حمله، نیروهای اشغالگر ترک از سلاح شیمیایی استفاده کرده و از سازمان ملل متحد درخواست کرده بودند که به منظور بررسی ابعاد استفاده از سلاح شمیایی هیاتی را به منطقه اعزام کند.