اِبرو گونای: هر چه سریعتر باید درهای امرالی باز شود

اِبرو گونای سخنگوی ه.د.پ گفت:"به صدای زندانیان که ۱۶۲ روز است در مقاومت هستند، گوش دهید. دیگر اشتباه نکنید و درهای امرالی را باز کنید."

اِبرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در مرکز عمومی این حزب کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد.

گونای گفت:"بود و نبود حکومت در داخل به حملات علیه خلق و در خارج نیز به جنگ و عملیات‌هایش وابسته است. یک بار دیگر در مناطق اداره‌ی خودمدیریتی کوردستان دست به حمله زدند. این حملات پس از پایان دادن به پروسه‌ی مذاکرات تحت عناوین مختلف انجام می‌شوند. تهدید علیه جان و مال و ملک خلق کورد می‌باشد. کوردها ناچار می‌شوند از املاک و زندگی خود دست برداشته و آواره شوند. در این عملیات‌های اخیر یک بار دیگر روستاها تخلیه شدند. از عفرین تا قامشلو، از شنگال تا مرزهای ایران به طول ۱۲۰۰ کیلومتر مرزهای اداره‌ی کوردستان، می‌خواهند مناطق امن ایجاد کنند. اینها فقط دشمنی با خلق کورد هستند. ما این دشمنی را در زمان برگزاری رفراندوم جنوب کوردستان به شیوه‌ای کاملاً آشکارا دیدیم.

می‌خواهم در اینجا به همه اعلام کنم، در هر جایی که باشد دستاوردهای خلق کورد یکی است. نه تنها جغرافیا، بلکه سرنوشت کوردها نیز مشترک است. تنها راه زندگی در خاک و زادگاه خودمان به شیوه‌ی آبرومندانه اتحاد میان خلق کورد می‌باشد. همچنین درخواست من از اداره‌ی اقلیم کوردستان این است: امیدواریم که شما در تله‌ی سیاسی علیه خلق کورد، دستاوردهای خود را قربانی همکاری‌های منطقه‌ای نکنید. این مسئولیت تاریخی خلق کورد است.

ابرو گونای همچنین گفت: سیاست جنگ، زندگی و آینده را از بین می‌برد. باید همه با هم علیه سیاست مرگ، سیاست زندگی را ایجاد نماییم.

سخنگوی ه.د.پ در ادامه‌ی سخنان خود به حصر تحمیل شده بر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد که به هیچ شیوه‌ای اجازه‌ی ملاقات با وی داده نمی‌شود، اشاره کرد و گفت: هر زمانی که اوجالان در مورد مدل چار‌ه‌یابی سخن می‌گوید، نقشه راهی برای حل مسائل موجود آماده می‌کند و به میز مذاکره برای حل مسئله‌ی کورد اشاره می‌کند، فورا حصر علیه وی سنگین‌تر می‌شود. چرا؟ چون می‌خواهند جنگ ادامه یابد. می‌خواهند هر روز جنازه‌ها را بازگرداند و هیچ کس در مورد مسائل و مشکلات حقیقی ترکیه صحبت نکند. باید هشدارهای اوجالان در این زمینه را جدی بگیریم. حصر در حقیقت به این معنی است. حصر به سطحی سنگین و خطرناک رسیده است. اوجالان در سخنان اخیر خود گفت "دولت اشتباه می‌کند". دولت و حکومت بر اشتباهات خود اصرار می‌ورزند.

با حصر و با دروغ و فریب  و با ممانعت از دیدار با اوجالان نمی‌توانید این گونه ادامه دهید. شما نمی‌توانید جامعه را مشغول کنید. فقط می‌توانید جنگ را سنگین‌تر کرده و فکر جامعه را مسموم کنید. ما یکبار دیگر می‌گوییم و همیشه هم این حرف را تکرار می‌کنیم. به همین دلیل به درخواست‌های زندانیان گوش فرا دهید که ۱۶۲ روز است دست به اعتصاب غذا زده‌اند. دست از اشتباهات خود بردارید و درهای امرالی را باز کنید."