آمریکا به دلیل خرید سازمانه اس ۴٠٠ رژیم ترکیه را تحریم کرد

بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان صنایع نظامی ترکیه و ۴ مقام ارشد این نهاد نظامی ذیل قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (CAATSA) قرار گرفته و تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه (١۴ دسامبر/ ٢۴ آذر) اعلام کرد که نام سازمان صنایع نظامی ترکیه و ۴ نفر از مقامات ارشد این نهاد نظامی را به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود افزوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طرح تحریم نظامی آمریکا علیه ترکیه سازمان صنایع دفاعی این كشور و اسماعیل دمیر رئیس این سازمان را هدف قرار داده است.

قانون موسوم به (CAATSA) اوایل سال ٢٠١٧ به منظور مقابله با ایران، روسیه و کره‌شمالی به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود. ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴٠٠ مشمول این قانون شده است.

تصمیم وزارت خزانه‌داری در حالی اتخاذ شده است که روز جمعه (١١ دسامبر) کنگره مریکا با تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس ۴٠٠ موافقت کرده بود.

پمپئو؛ صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کردیم

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که رژیم ترکیه به دلیل خرید سازمانه دفاع موشکی اس ۴٠٠ از روسیه مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا این تحریم‌ها نشان می‌دهند که آمریکا از فعالیت‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه جلوگیری خواهد کرد.