آریو برزن: نسل نوین بردگی و اسارت را قبول نمی کند

عضو هیات رهبری کودار، آریو برزن اعلام کرد کە خلق کورد در تمام مراحل تاریخی خود پیشاهنگ آزادی و رهایی بودە است و در ادامە افزود: نسل جدید در همە جا مشغول مبارزە و خیزش است.

 آریو برزن عضو شورای رهبری کودار در گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام نمود کە خلق کورد در تمام مراحل تاریخی خود پیشاهنگ آزادی و رهایی بودە است و در ادامە افزود: نسل جدید در همە جا مشغول مبارزە و خیزش است.

آریو برزن در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطرە شهدای خلقهای ایران و بویژە شهدای روژهلات کوردستان گفت: مبارزات رهایی بخش و آزادیخواە در کوردستان و ویران هیچگاە بدون هزینە نبودە است. خلق کورد در تمام مراحل تاریخی برای آزادی و رهایی پیشاهنگ بودە است. این پیشاهنگی امری مقدس بودە است. اما آزادی مترادف با مسئولیت است، بدون شک خلق کورد در این مرحلە، لازم است مسئولیتهای خود را بە جا اوردە و بجا خواهد آورد. در هر چهار سوی ایران، شاهد سرهلدان هستیم. در مقابل رژیم اعدام ایران کە ٤٠ سال است ادامە دارد، یکصدا خواهان آزادی و رهایی است. در بلوچستان، آذربایجان و خوزستان و تمام جهان، دیر یا زود، لازم است بە این انقلاب پاسخ بدهند.

لازم است نسل جدید مورد حمایت و صیانت قرار بگیرد

عضو شورای رهبری کودار، آریو برزن خاطرنشان کرد کە نسل جدید کە در سالهای دهه ٧٠ شمسی متولد شدەاست، هم اکنون بە نسل انقلابی تبدیل شدە و تظاهرات را بە پیش می برد. این نسل نسلی است کە وارد میدان شدە و بە آسانی ساکت نمیشود، نسلی آزاد و مستقل است. این همە انرژی و مطالبە برای ازادی و پیشاهنگی است. شهادت خود را هم مد نظر قرار میدهد، این مسئلە بسیار حایز اهمیت است. طی روزهای اخیر مشاهدە شد کە حملات علیە نسل جدید در جریان بودە است.لازم است نسل جدید مورد حمایت و صیانت قرار بگیرد. همین نسل در کوهستان و در همە مناطق جهان مشغول مبارزە است. همین نسل کە در سالهای دهه ٧٠ شمسی متولد شدە است بە نسل انقلابی تبدیل شدە است و در خیزشها شرکت میکند.

برای نسل جدید همە جا، جای سرهلدان و مبارزە است

آریو برزن در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد کە دولت ایران از نسل جدید در هراس است و در این بارە اعلام کرد: اگر مطالبات نسل جدید برآوردە نشود، نسل جدید علیە آنها جدیتر وارد عمل میشود و در ادامە افزود: ما میدانیم کە مکان برای این نسل چندان فرق نمیکند، در کوهستان باشد یا شهر، در مدارس باشد یان خیابان، همە جا ر امیتواند بە میدان مبارزە تبدیل کند. جمهوری اعدام اسلامی، از نسل جدید بە هراس افتادە است.