اولوچ: با قوانین دشمن، با کورد رفتار می کنند

سارهون اولوچ ریاست گروە پارلمانی حزب دمکراتیک خلقها در نشستی خبری اعلام کرد کە علیە حزب دمکراتیک خلقها و کورد، مانند دشمن رفتار کردە و احزاب اپوزیسیون هم این مسئلە را نادیدە گرفتە و از مبانی قانونی بە عنوان ابزاری برای تهدید استفادە می کنند.

سارهون اولوچ ریاست گروە پارلمانی حزب دمکراتیک خلقها  برگزاری کنفرانس  خبری اعلام کرد کە علیە حزب دمکراتیک خلقها و کورد، مانند دشمن رفتار کردە و احزاب اپوزیسیون هم این مسئلە را نادیدە گرفتە و از مبانی قانونی بە عنوان ابزاری برای تهدید استفادە می کنند.

سارهون اولوچ ریاست گروە پارلمانی حزب دمکراتیک خلقها در این کنفرانس  خبری ضمن اشارە بە فاجعە روی دادە در بارتین اعلام کرد: بار دیگر مانند همیشە کارگران معدن متحمل این فاجعە شدند. اگر تدابیر لازم در نظر گرفتە میشد، و کنترلهای قانونی انجام میشدند، این فاجعە شکل نمیگرفت. کاملا آشکار است کە در این رویداد هم دست حاکمیت را میتوان مشاهدە کرد. حاکمیت مسئول این فاجعە است. طبق آمار در ٩ ماهە سال ٢٠٢٢، ١٣٥٩ کارگر جان خود را از دست دادەاند. رویدادن این مسائل تصادفی نیست. از زمانیکە حاکمیت آ.ک.پ بە قدرت رسیدە است تا دورە کنونی، حداقل ١٨٩٠ کارگر معدن جان خود را از دست دادەاند. جرا؟ چون تدابیر لازم اجرا نشدە است.

اولوچ در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشارە بە قانون بودجە ٢٠٢٣ کە بە پارلمان ارائە شدە است اعلام کرد کە با مشاهدە ارقام این بودجە مشخص میشود کە چە مبالغ عظیمی برای جنگ در نظر گرفتە شدە است. اما بودجە سال ٢٠٢٣ را باید بودجە بە پایان رسیدن زمامداری دانست.

در بخش دیگری از سخنان خود، اولوچ با اشارە بە قانون سانسور کە با رای مثبت آ.ک.پ/م.ه.پ بە تصویب رسیدە است گفت: حاکمیت تلاش میکند تا با تصویب این قانون، برای انتخابات آیندە پیش دستی کردە و غارت اموال عمومی را بتواند لاپوشانی کند. از طرف دیگر با کورد و حزب دمکراتیک خلقها با قوانین دشمن رفتار میشود و احزاب اپوزیسیون هم این مسئلە را نادیدە گرفتە و از مبانی حقوقی بە عنوان ابزاری برای تهدید استفادە میکنند.