‌«این اولین بار است که تحریم رادیکال در این سطح در زندان‌ها انجام می‌شود‌»

روزرین اوجالان، عضو کمیته زندان‌های پ‌ک‌ک- پاژک ، با اشاره به کنش‌های بایکوت زندانیان اظهار داشت: «برای اولین بار است که یک روند رادیکال در این سطح ایجاد می‌شود.»

مقاومت زندان‌ها

روزرین اوجالان عضو کمیته زندان‌های پ‌ک‌ک-پاژک با خبرگزاری فرات(ANF) در رابطه با کنش تحریم در زندان‌ها علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد صحبت کرد.

روزرین اوجالان این سطح از کنش را دومین مرحله از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» دانست و گفت: « رفقای ما در زندان برای اولین بار در این سطح با شعار' زندگی در شرایط رهبری را برای خود اساس قرار می‌دهم'، روندی رادیکال را آغاز کرده‌اند که مهم است. با وجود فشارهای شدید و شرایط انزوا، قطع رابطه با بیرون، عدم شرکت در ملاقات با خانواده، عدم استفاده از حق صحبت تلفنی، نرفتن به دادگاه یک موضع قوی، یک رویکرد انقلابی با اراده است.

مشخص است که از سال ۲۰۱۴، فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ تمام قدرت و امکانات خود را برای از بین بردن جنبش آزادی بسیج کرده است. زندان‌ها یکی از حوزه‌های مهم این عمل است. در چنین جایی که فاشیسم از هر طرف سعی در سازماندهی خود دارد، این مرحله دومی که رفقای ما شروع کردند، بزرگترین پاسخ به فاشیسم است. به همین دلیل است که ما از روند گام دومی که رفقایمان در زندان آغاز کرده‌اند استقبال می‌کنیم. ما این را یک تصمیم به موقع و انقلابی می‌دانیم.»

روزرین اوجالان با بیان اینکه رهبر خلق کورد اراده و عزم خود را برای زندگی در شرایط سخت شکنجه و انزوا مانند امرالی نشان داد، گفت: «او لحظه لحظه زندگی خود را با مبارزه‌ای عظیم علیه نیروهای سلطه‌گر گذراند. امرالی به مرکز مقاومت فیزیکی و ایدئولوژیک در برابر فاشیسم ترکیه و علیه سیستم مدرنیته سرمایه‌داری تبدیل شده است. رهبر ما حتی در انزوا برای هر میدان مبارزه ما پیشاهنگی می‌کند. رهبری خطاب به قدرت‌های سلطه‌گر بین‌المللی می‌گوید:'من برای خودم چیزی از شما نمی‌خواهم. شما هر کاری انجام دهید من در مقابل سخت‌ترین شرایط می‌ایستم و مقاومت می‌کنم، نیروی اراده را نشان خواهم داد. حتی یک لحظه ضعیف نمی‌شوم، در ضعف نمی‌افتم. از آنجایی که شما می‌خواهید مرا با سیستم شکنجه خود به خط خود بکشانید و می‌خواهید به هدف خود برسید، من در اینجا با خرد و تفکر پارادایم دمکراتیک، اکولوژیک و آزادی زنان در مقابل شما می‌ایستم و مقاومت می‌کنم.'‌»

بر این اساس، بسیار مهم است که رفقای ما در زندان، هر لحظه، هر روز را با عزم راسخ در خط حقیقت رهبری با درک عمیق از روند گام بگذرانند، می‌خواهند رهبری را قوی و درست درک کنند. مسئولیت و وظایف خود را به موقع انجام داده و پیشاهنگی کنند. این مرحله دوم را باید نقدی بر کاستی در رفاقت در مقابل واقعیت رهبری دانست. در شرایط زندان که انواع فشارها و شکنجه‌ها وجود دارد، میل به زندگی ۲۴ ساعته با رهبری ایستاری بسیار افتخارآمیز و معنادار است. روحیه انقلابی مظلوم دوغان، خیری دورموش، کمال پیر و سکینه جانسز را می‌توان در این صحنه باشکوه مشاهده کرد.»

روزرین اوجالان کنش «تحصن عدالت» مادران زندانیان را نیز در این مسیر مهم دانست و گفت: «این مثبت بود که مقاومت رهبری و رفقا در زندان‌ها را در دستور کار قرار دادند و باعث ایجاد اجتماعی شدن و ایجاد پشتیبانی شدند.»

روزرین اوجالان با بیان اینکه علیرغم ضربه بزرگی که فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ خورد، همچنین مقاومت در وان این باور را تقویت کرد که همه می‌توانند با مقاومت یک گام به پیش بردارند، گفت: «مردم می‌توانند بگویند که وضعیت بدبینانه گسترش جنگ ویژه در کشور ما وجود دارد. این فضای روانی و درونی یک روند دموکراتیک در ترکیه و کوردستان ایجاد کرد. از همه دعوت می‌کنیم با این روحیه در اطراف کارزار جمع شوند. همه باید در جایی که هستند به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند و از مقاومت رهبری و رفقایمان در زندان‌ها حمایت کنند و این را با عملکرد خود نشان دهند.»