عایشه باشاران: حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب اتحاد زنان است

عایشه آجار باشاران سخنگوی شورای زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها با ابراز واکنش به سرعت گرفتن تلاش‌ها برای تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد: حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب اتحاد زنان است.

عایشه اجار باشاران سخنگوی شورای زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها با شرکت در نشستی خبری مسائل جاری روز را مورد ارزیابی قرار داد.

باشاران در ابتدای سخنان خود حملات صورت گرفته علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها را محکوم کرده و در این باره اظهار داشت: روز گذشته از ابتدای روز ده‌ها مسئول و مدیر و عضو حزبی ما با حمله به خانه‌هایشان مواجه و دستگیر شده‌اند. در میان افرادی که دستگیر شده‌اند، ریاست مشترک سازمان حقوق بشر، اوزترک ترکدوغان نیز مشاهده می‌شود. این دستگیری دقیقا در زمانی روی می‌دهد که حاکمیت از بهبود وضعیت حقوق بشر سخن می‌گوید.

حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب زنان است

باشاران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که اراده مشترک خلق‌ها در روزهای اخیر زیر ضرب حملات سنگین آ.ک.پ/م.هم.پ قرار گرفته است. دو روز قبل به بهانه‌های واهی مصونیت پارلمانی همکارمان، فاروق گرگری‌اوغلو را لغو کردند. این مسئله ضربه‌ای تاریخی به شمار می‌رود. مانند تمامی ضربه‌های دیگر، ضربه‌ای علیه تفکر همزیستی در این کشور است. مسئله لغو مصونیت پارلمانی ایشان فقط مسئله لغو مصونیت پارلمانی یک نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها نیست. همانگونه که همه اطلاع دارند حزب دمکراتیک خلق‌ها شانسی بزرگ برای رقم زدن آینده این کشور است. امروز می‌خواهند این شانس بزرگ را از میان بردارند. حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب زنان است، حزب کارگران و زحمتکشان و تمامی بخش‌های جامعه است. حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب زنان است. امروز با تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌خواهند که بر مبارزات زنان ضربه وارد کنند. از تمامی زنان می‌خواهیم که با مبارزه مشترک از ذهنیت و تفکر این حزب حمایت کرده و از حزب دمکراتیک خلق‌ها حمایت کنیم.

باید نگرانی‌ها در مورد امرالی رفع شوند

باشاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای مطرح شده در خصوص سلامتی رهبر اوجالان نیز اعلام کرد: ما به خوبی می‌دانیم که حملات موجود گسترده و همه جانبه هستند. مدتی طولانی است که در امرالی آقای اوجالان در انزوایی مطلق به سر می‌برند. آقای اوجالان آخرین بار در ۷ اگوست ۲۰۱۹ برای نخستین بار و اخرین بار تماسی تلفنی با خانواده‌اشان برقرار کرده بودند. در چهاردهم مارس در یک حساب ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اخبار ناگواری در خصوص آقای اوجالان منتشر شده بود. سیستم انزوای مطلق مبنای نگرانی‌های ما است. امروز می‌بینیم که در مقابل انزوای تحمیل شده در زندان‌ها اعتصاب غذایی گسترده در جریان است. در این رابطه حاکمیت مسئول و مقصر است. آقای اوجالان مانند تمامی زندانیان دیگر از این حق برخوردار است که با خانواده و وکلایش دیدار کند. این حقوق به شیوه‌ای غیرقانونی از ایشان دریغ شده است. باید این نگرانی‌ها بلافصله رفع شوند.

میادین نوروز را بیش از هر زمان دیگری لبریز از جمعیت کنیم

باشاران با درخواست مشارکت حداکثری در مراسم نوروز اظهار داشت: بیایید در مقابله با انزوا در میادین نوروز صدایمان را طنین‌انداز کنیم. ما همیشه با مقاومت و مبارزه در مقابل سیاستهای ممنوعیت و خواست تسلیم مبارزه کرده‌ایم و در میادین صدایمان را طنین انداز کرده‌ایم. ما با روح برخاسته از ۸ مارس، باید بیش از پیش میادین را روز نوروز لبریز از جمعیت کنیم. امروز نیز مانند گذشته، نوروز روز طنین انداز نمودن مبارزه است. بیایید در نوروز در مقابل انزوای تحمیل شده صدای آزادیمان را در سراسر میهن طنین‌انداز کنیم. بیایید در مقابل حملات صورت گرفته علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها مبارزه را گسترش بخشیم، در مقابل فاشیسم بپا خاسته و در مقابل آن واکنش نشان دهیم. ما براین باور هستیم که می‌توانیم در روز نوروز بیش از هر زمان دیگری این تفکر را اعتلا بخشیم.