بستگان زندانیان به طرق مختلف به کنش‌های خود ادامه خواهند داد

بستگان زندانیان اعلام کردند که کنش تحصن های عدالت که با مطالبه «آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد» آغاز شده است را وارد مرحله جدیدی خواهند کرد.

در شهرهای آمد، وان و ازمیر بیانیه‌هایی در رابطه با تحصن‌های عدالت که در بسیاری از شهرها با مطالبه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد از راه‌های دموکراتیک آغاز شده بود، داده شد.

آمد

خانواده‌های زندانیان با پیشاهنگی انجمن حمایت از خانواده زندانیان (TUAY-DER) خواستار قرائت بیانیه در مقابل انجمن بودند. با این حال پلیس شرکت‌کنندگان را محاصره کرد و اجازه نداد این بیانیه در بیرون اعلام شود.

کرم جان‌پولات رئیس مشترک فدراسیون انجمن‌های حقوقی و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و بازداشت‌شدگان MED واکنش نشان داده و گفت که دیگر فشار و انزوا را نمی‌پذیرند و مبارزات خود را افزایش خواهند داد.

سپس بستگان زندانیان وارد ساختمان انجمن شدند و بیانیه در آنجا قرائت شد. امینه کایا مدیر TUHAD-FED، با بیان اینکه تحصن عدالت وارد مرحله جدیدی شده است گفت: «این تحصن به طرق مختلف ادامه خواهد داشت. امینه کایا تاکید کرد که انزوای عبدالله اوجالان غیرانسانی است و خاطرنشان که تحصن عدالت باعث ایجاد حساسیت اجتماعی شده است.»

در این بیانیه آمده است که زندانیان به اعتصاب خود پایان داده‌اند اما این کنش به شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت و گفته شد که تحصن عدالت وارد مرحله جدیدی شده و به شهرهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد.

وان

با همین هدف بیانیه‌ای در رابطه با تحصن عدالت با پیشاهنگی TUHAY-DER شهر وان و بستگان زندانیان در خیابان هنر قرائت شد. روسای دم پارتی شهرها و مناطق، شهرداران مشترک کلان شهر وان، نمایندگان دم پارتی و بسیاری از نزدیکان زندانیان به این تجمع پیوستند. بیانیه مشترک توسط چتین اویار رئیس مشترک TUHAY-DER وان قرائت شد.

این بیانیه با شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و تشویق حاضران به پایان رسید.

ازمیر

انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و بازداشت‌شدگان در اژه (EGE TUHAYDER) نیز در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حلی دموکراتیک برای مسئله کورد» در ساختمان دم پارتی در کوناک ازمیر بیانیه‌ای صادر کرد.

پس از اعلام این بیانیه، شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها » و «ژن، ژیان، آزادی» سر داده شد.

مرسین

انجمن çukuriva TUAYDER نیز در مقابل انجمن با بالا بردن بنر «زندانیان سیاسی افتخار ما هستند» بیانیه‌ای ارائه کرد. پریهان کوجا و علی بوزان نمایندگان دم پارتی و ده‌ها تن از مدیران انجمن و شهروندان شرکت کردند. این بیانیه در میان تشویق و کف حضار و با شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» قرائت شد.

آدانا

انجمن حمایت از خانواده زندانیان و بازداشت‌شدگان آکدنیز (AATUHAY-DER) نیز در مقابل ساختمان دم پارتی در سَیهان بیانیه‌ای صادر کرد. همزمان با این بیانیه، بنر «بیایید انزوا را بشکنیم، برای رسیدن به صلحی دموکراتیک صدای زندان‌ها باشیم» حمل شد. سعید سوندوک مدیر انجمن بیانیه مشترک را قرائت کرد. این مراسم با تشویق حاضران به پایان رسید.