چماقداران اردوغان با توسل به زور گرگرلی‌اوغلو را در داخل پارلمان ترکیه دستگیر کردند

عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو نماینده‌ی مجلس ه.د.پ توسط صدها پلیس در داخل پارلمان با توسل به زور دستگیر شد.

عمر فارق گرگرلی اوغلو نماینده کوجالی ه.د.پ در پارلمان ترکیه در حال انجام "اعتصاب عدالت" بود. صبح امروز و زمانی که وی از اتاق خودش به سمت سرویس بهداشتی برای گرفتن وضوی نماز صبح می‌رفت، توسط صدها پلیس با توسل به زور و با لباس خواب دستگیر شده و وی را به زور با خود بردند.

چماقداران رژیم فاشیست ترک حتی اجازه ندادند گرگرلی‌اوغلو لباس‌های خود را عوض کندو اجازه خواندن نماز صبح را نیز به او ندادند. پلیس فاشیست ترک، او را به زور در راهروهای پارلمان بر زمین می‌کشیدند و بارها او را به زمین کوبیدند.

پس از این حمله‌ی عناصر پلیس ترک مشخص شد، دادستانی عمومی دولت ترکیه برای تحقیقات در مورد شکایت تازه‌ای حکم دستگیری وی را صادر کرده و چماقداران تحت فرمان وزیر کشور ترک نیز به پارلمان رفته و او را به زور دستگیر کردند.

در ۱۷ مارس ۲۰۲۱ دولت ترکیه به درخواست ائتلاف نژادپرست آ.ک.پ و م.ه.پ، حق نمایندگی گرگرلی‌اغلو را لغو کرده و وی نیز علیه این بی‌عدالتی و نقض حقوقش در پارلمان به "اعتصاب عدالت" پرداخت. دادستانی عمومی دولت ترک علیه این اعتصاب گرگرلی‌اوغلو و به بهانه‌ی آنکه "گرگرلی‌اوغلو از پارلمان خارج نشده و هنوز هم مانند یک نماینده رفتار می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی  به پخش بیانیه و لایو و پخش مستقیم می‌پردازد و بدون آنکه حق داشته باشد، در یک ساختمان دولتی می‌ماند"، شکایتی علیه وی تنظیم کرده و حکم دستگیری او را صادر نمودند.

در تحقیقات اعلام شده است، نمایندگی گرگرلی‌اوغلو لغو شده است، وی در کمیته‌ی عمومی و زمانیکه فراکسیون ه.د.پ بیرون می‌رفته، شعار"زنده‌باد رهبر آپو" سر داده است. پس از آنکه گرگرلی‌اوغلو را با توسل به زور دستگیر نمودند، وی را به مرکز مرکز امنیتی منتقل کردند. پس از بردن وی به مرکز امنیتی، نمایندگان ه.د.پ نیز به آنجا رفته تا از وضعیت وی مطلع شوند.