دنیز کایا: با روح نوروز اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم

دنیز کایا به نمایندگی از سوی زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک که دست به اعتصاب غذا زده‌اند اعلام کرد که اعتصاب آنها در ۱۱۴ روز خود همچنان ادامه دارد. دنیز کایا در بخش دیگری از سخنان خود افزود که زندانیان با روح نوروز اعتصاب خود را ادامه می‌دهند.

زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک از ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ به منظور اعتراض به انزوای تشدید شده بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. امروز اعتصاب غذای این زندانیان وارد ۱۱۴ روز خود شده است و همچنان ادامه دارد. دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پرونده حزب کارگران کوردستان و حزب آزادی زنان کوردستان به مناسبت نوروز پیامی را منتشر ساخت. دنیز کایا در این پیام اظهار داشت که زندانیان با روح نوروز اعتصاب خود را ادامه می‌دهند.

دنیز کایا در پیام خود اظهار داشت که نوروز ترانه مقاومت خلق‌ها بوده و آنها در مقابله با ستمکاری‌های حاکمان بپا خاسته‌اند. نوروز از یک سو مژده بهار را به همراه داشته و از سوی دیگر عنوان روزیست که پادشاهان و ظالمان و حاکمان را به ترس و هراس وا می‌دارد. با اطلاع از معنا و مفهوم چنین روزی، ما زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های کوردستان و ترکیه، ۲۶۳۳ نوروز، نوروز بازخیزی، روز نوروز را نخست به رهبرمان که به شیوه‌ای بی‌نظیر در امرالی مقاومت و مبارزه خود را ادامه می‌دهد،  به شهدای قهرمانمان، به تمامی خلق‌ها، به تمامی رفقایمان در کوه‌ها، در شهرها تبریک می‌گوییم که در مقابل ظلم و ستم مبارزه می‌کنند.

نوروز زیباترین نشانه مبارزه و مقاومت است

دنیز کایا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مسیر حرکت تاریخ همواره مبارزانی خلق شده‌اند که به مقابله با ظلم برخاسته‌اند. نوروز که زیباترین نشانه‌های اجتماعی برای مبارزه را برخود دارد، با پتک کاوه آهنگر بر مغز ضحاک و ظالمان ضربه وارد ساخته است، و جوش و خروشی را به خلق‌ها داده است که بتواند دست به مبارزه بزنند، این اقدام کاوه مبارزه متحد و اتحاد برای پیروزی را با خود به همراه دارد.

هم اکنون هزاران نفر از ما که اسیر ضحاکان هستند، در میادین و با فریاد و هلهله برای آزادی دست به مبارزه زده و در بدترین و دشوارترین شرایط از این سنت پاسداری و صیانت می‌کنند. در چنین وقتی، در ۴۳ سالگی تاسیس حزبمان، می‌دانیم که با پذیرش و درک معنا و اهمیت نوروز به چنین سطحی رسیده‌ایم. تاسیس و پیشرفتهای حزبمان، حزب کارگران کوردستان برخاسته از نوروز و روح مبارزاتی نوروز بوده است. رهبرمان در این باره می‌گوید: پ.ک.ک حزب نوروز است. بدون تردید ما با پ.ک.ک آغاز نکردیم. پ.ک.ک با رویداد نوروز به جهان پا گذاشت. پ.ک.ک با رویدادی نوروزگونه پا به میدان گذاشت. از کاوه معاصر، از مظلوم دوغان تا سما، روناهی، بریوان، رخشان و تا زولکف و آیتن-ها بوده است که با عشق و صمیمیت نوروز را پاس داشته‌اند و معیارهای مبارزه را گسترش داده‌اند.

با روح نوروز، خروش نوروز، اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم

دنیز کایا در خاتمه سخنان خود به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک اظهار داشت که این زندانیان اعلام کرده اند که مبارزات و اعتصاب غذای خود را که از ۲۷ فوریه آغاز کرده‌اند با روج مبارزاتی نوروز، با خروش نوروز همچنان ادامه می‌دهند. دنیز کایا در ادامه افزود: ما با خروش مبارزاتیمان هیچگاه در مقابل  فاشیسم تسلیم نمی‌شویم. با پیروزی بدست آمده در مقابله با فاشیسم نابودگر و ستمکار در گاره، در ۸ مارس، از نوروز استقبال می‌کنیم. در زندان‌ها روحیه مبارزاتی خلقمان را اعتلا بخشیده و اعلام می‌کنیم که بدون هیچ تردیدی به پیروزی می‌رسیم. مبارزه اعتصاب غذای ما با برنامه‌ریزی و سازماندهی همچنان ادامه دارد. در مقابل هرگونه سیاست نابودی، موضعی قدرتمند از خود نشان داده و با گام‌های بلند آزادی، تحت عنوان درهم شکستن انزوا و تامین آزادی فیزیکی رهبر خود، از تمامی روشنفکران، دمکرات‌ها و خلق‌های میهن‌دوست می‌خواهیم که در جشن نوروز در مقابل فاشیسم بپا خاسته و مبارزه کنند.