در تورنتو برای شهید بریتان شمسه مراسم تسلیتی برگزار شد

در شهر تورنتو کانادا برای بریتان شمسه که در زاپ به شهادت رسید مراسم تسلیت برگزار شد. در این مراسم گفته شد: «ما باید متحد باشیم و در برابر حملات مقاومت کنیم.»

برای گرامیداشت بریتان شمسه (زینب یاکوت) که در ۹ مارس در زاپ به شهادت رسید مراسم تسلیت در تورنتو کانادا برگزار شد.


خانواده شهید بریتان در تورنتو و در مرکز جامعه دموکراتیک کوردهای کانادا پذیرای تسلیتها شدند.
در ابتدا یک دقیقه سکوت برای یاد و خاطره شهدای راه آزادی کوردستان انجام گرفت. سپس فیلم مستندی که برای شهید بریتان شمسه تهیه شده بود پخش شد.
سپس به نمایندگی از خانواده شهید، سخنانی ایراد شد. در این سخنان وعده وفاداری و ادامه دادن راه شهدا داده شد و گفته شد: «هر درخت در کوردستان با خون شهدا آبیاری میشود. صحبت کردن و ابراز احساسات نسبت به شهدا بسیار سخت است. ما عهد خود را با آنها تکرار میکنیم و به همه خلق کوردستان و رهبر آپو تسلیت میگوییم
به نمایندگی از کمیته خانواده شهدای تورنتو نیز سخنرانی انجام گرفت و حملات جدید اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا محکوم شد و گفته شد: «باید با هم متحد شویم و در برابر خیانت پدک مقاومت کنیم. ما به عنوان خلق کورد تورنتو فراخوان مقاومت و صیانت از خود میدهیم
روسای مشترک انجمن نیز سخنرانی کردند و گفتند: «همانطور که همه میدانیم جنبش آزادی کوردستان حزب شهداست. وقتی شهیدی به کاروان شهدا اضافه میشود گفتن «خانواده شهید زنده باشند» کافی نیست. ما باید پاسخگوی شهدا باشیم، آرزوها و آمالشان را برآورده کنیم. هر شهیدی خودش را فدای آزادی کوردستان میکند. جوانان کورد از هر جهت در مقابل پیشرفتهترین سلاحها و تکنولوژیها مبارزه میکنند تا خلق با کرامت زندگی کنند. امروز غمگینیم اما به شهید خود افتخار میکنیم و قول میدهیم کوردستان را که آرزوی همه شهداست آزاد کنیم.
امروز این مبارزه از طریق مجاهدت گریلا و در خط «رهبر آزاد، کوردستان آزاد» انجام میشود. ما نباید بار مبارزه را تنها بر دوش گریلا بگذاریم و بگذریم. به همین دلیل است که همه افرادی که خود را دلسوز میهن میدانند، هر کجا که هستند، باید جایگاه خود را در این مبارزه پیدا بکنند.
ما بار دیگر از شهدای خود با احترام یاد میکنیم و قول میدهیم به میراث مبارزات آنها ادامه دهیم. زنده باد خلق کوردستان
این مراسم با سردادن شعارهای «شهدا نمیمیرند»، «زنده باد مقاومت گریلا» و «زنده باد مقاومت زاپ» به پایان رس