فلکناز اوجا: نظامیان ترک در شنگال چه می‌کنند؟

روز گذشته فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه ادعای حضور نظامیان در شنگال را که به زبان ترکی سخن می‌گویند در مجلس ترکیه مطرح کرده و اظهار داشت: در صورت صحت این ادعا، نظامیان ارتش ترکیه در شنگال چکار می‌کنند؟

ارتش عراق طی دو روز گذشته تلاش نموده است تا از طریق روستای گرزریک وارد جنوب غرب شنگال شود. فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه الیح تحولات شنگال را در مجلس ترکیه مورد بحث قرار داده و موضوع حضور نظامیان ترک در میان ارتش عراق در شنگال را در پارلمان این کشور مطرح کرد. وی در این باره سوالاتی را از وزیر دفاع ترکیه، خلوصی آکار پرسید.

اوجا در طرح سوالات خود از وزیر دفاع ترکیه این مسال را مطرح کرد: در نتیجه توافق هولیر و بغداد، ارتش عراق از ۲۰ آوریل تلاش کرده است تا وارد روستای گرزریک شنگال شود. در رسانه‌های اجتماعی ادعا شده است که در میان صفوف ارتش عراق، نظامیانی وجود دارند که با زبان ترکی سخن می‌گویند. از طرف دیگر خلق شنگال مانع از ورود ارتش عراق به شنگال شده و مسیرهای منتهی به شنگال را با نشستن خود در جاده بسته‌اند. اقدامات خلق ادامه دارد. زنان شنگالی تلاش می‌کنند تا ارتش عراق را متوقف کنند. این زنان اعلام کرده‌اند که در میان ارتش عراق نظامیانی را مشاهده کرده‌اند که به زبان ترکی تکلم می‌کنند. با توجه به این موارد لازم است خلوصی آکار این پرسش‌ها را پاسخ دهد: آیا درست که در میان نظامیانی که می‌خواهند وارد شنگال شوند، نظامیانی حضور دارند که به زبان ترکی سخن می‌گویند؟ در صورتیکه این ادعاها حقیقت داشته باشند، نظامیان ترک در میان ارتش عراق چه می‌کنند؟