فتنه‌جویی جهادگرایان ترک در شهر دیژون فرانسه

​​​​​​​پس از آنکه سه شهروند بی‌دفاع فرانسوی در شهر نیس این کشور به شیوه‌ای وحشیانه از سوی یک جوان اسلامگرا به قتل رسیدند غروب روز پنج‌شنبه جهادگرایان ترک در شهر دیژون به خیابان آمدند و در حمایت از عامل جنایت نیس شعار «الله اکبر» سر دادند

جهادیست‌های ترک هوادار اردوغان غروب پنج‌شنبه رأس ساعت ٢٠:٣٠ در شهر دیژون فرانسه به خیابان‌ها آمدند، علیه ارمنی‌ها شعارهایی نژادپرستانه سر دادند و الله اکبر گویان فضای شهر را متشنج کردند.

بنابر تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ساکنان شهر اعتراض خود را نسبت به حضور جهادگرایان ترک اعلام کردند. یک فرانسوی به آنان گفت:"اگر در فرانسه آرام نمی‌گیرید پس به ترکیه بازگردید! نزد اردوغان برگردید."

نژادپرست‌های ترک قصد داشتند این شهروند فرانسوی را لینچ کنند، پس از مداخله نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور اسلام‌گرایان ترک از محل متواری شدند.

جالب اینکه اقدام جهادگرایان ترک پس از حمله وحشیانه یک جوان اسلامگرا به کلیسای نتردام در شهر نیس فرانسه روی داد که در آن یک جوان اهل تونس سه نفر را با فریاد الله اکبر به قتل رسانده بود. یکی از قربانیان زنی هفتاد ساله بود که از سوی مهاجم سر بریده شد.

نژادپرست‌های ترک عصر غروب چهارشنبه در شهر لیون به ارامنه فرانسه حمله کردند. بیش از ٢۵٠ جهادیست ترک با در دست گرفتن پرچم‌های ترکیه شعارهایی نژادپرستانه را علیه ارامنه سر دادند و با فریاد الله اکبر ارمنی‌ها را به قتلعام تهدید کردند.

صبح همان روز نیز نژادپرستان ترک در جاده A۷ به راهپیمایی مسالمت‌آمیز ارامنه حمله کرده بودند.