فوزا یوسف: رهبر آپو خط قرمز است و هیچ کس نباید بر این اساس دچار اشتباه محاسباتی شود

عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک اعلام کرد که سلامتی و آزادی رهبر آپو برای خلق کورد و مناطق شمال-شرق سوریه خط قرمز به شمار رفته و در این باره هشدار داد: هیچ کس نباید بر اساس این مسئله دچار اشتباه محاسباتی شود.

فوزا یوسف طی گفتگویی با اشاره به وضعیت سلامتی رهبر آپو اعلام کرد که در صورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند، ترکیه در شرایط دشواری قرار گرفته و نتایج بسیار مهیبی برای این کشور در برخواهد داشت. فوزا یوسف در رابطه با اظهارات دادستانی بورسا نیز اظهار داشت که این اظهارات کافی نبوده و برای متفاعد نمودن خلق لازم است که دیدارهای مستقیم با رهبر آپو صورت گرفته و سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی دیگر در این باره وارد عمل شوند. فوزا یوسف همچنین اعلام نمود که امیدواریم نوروز امسال با همکاری خلق‌ها و آزادی جسمی رهبر آپو بتوانیم بهار جدیدی را خلق کنیم.

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با مسائل و موضوعات روز با خبرگزاری هاوار نیوز گفتگویی را انجام داده است.

در این گفتگو فوزا یوسف با شادباش نوروز به خلق‌های شمال-شرق سوریه و تمامی خلق‌های خاورمیانه اظهار امیدواری کرد که در نوروز امسال تمامی مشکلات بتوانند به راه حل دست یافته و در این باره اظهار داشت: تمایز نوروز امسال با نوروز سال‌های گذشته در اینست که ما امسال به عنوان خلق‌های شمال-شرق سوریه با ایجاد خودمدیریتی نوروز جدیدی را تجربه می‌کنیم. به همین دلیل بار دیگر در سرزمین مزوپوتامیا به نام خلق‌ها و زنان سیستم جدیدی ایجاد شده است. ما نیز به عنوان بخشی از تفکر و سیستم نوروز ، در مقابل ستمکاری، نژاد پرستی و تمامی شیوه‌های اشغالگری مبارزه می‌کنیم.

نوروز امسال با همکاری خلقها بهار جدیدی خلق می شود

فوزا یوسف در بخش دیگری از گفتگو خود اظهار داشت که نوروز امسال با همکاری خلق‌ها باید بهار جدیدی خلق شود که در این رابطه افزود: نوروز ٢٠٢١ را باید به سرآغازی تبدیل کنیم که اراده خلق‌ها در نهادهای خودمدیریتی بیش از پیش تقویت شود و خودمدیریتی از سوی تمامی جهان به رسمیت شناخته شود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که این خودمدیریتی به آلترناتیفی برای تمامی سوری‌ها تبدیل شده و در میانه آشوب‌های سوریه و خاورمیانه، خودمدیریتی به مدلی برای دست‌یابی به راه حل تبدیل شود. در این مسیر البته موانع بسیار بزرگی وجود دارند. خلق منطقه نیز تصمیم گرفته‌اند که در مسیر آزادی حرکت کنند. موانع و دشواریها هر چه باشند، می‌توان آنها را از طریق اتحاد خلق‌ها حل نموده و بهار جدیدی را آفرید. امیدواریم که با همکاری خلق‌ها ما نوروز جدید را که در قالب خودمدیریتی تجسم یافته است گسترش داده و به عنوان هدیه‌ای به تمامی خلق‌های خاورمیانه تقدیم کنیم.

باور و آرمانی را که رهبر آپو در جامعه کوردی ایجاد کرده است، می‌تواند در مقابل تمامی توطئه‌ها مقاومت کند

فوزا یوسف در خصوص ادعاهای منتشر شده در خصوص صحت و سلامت رهبر آپو نیز اعلام کرد: این تهدیدی بسیار بزرگ علیه خلق کورد بوده و در ادامه خاطرنشان ساخت که جنگ ویژه‌ای که در امرالی در جریان است تنها علیه رهبر اپو نبوده و این جنگی علیه تمامیت خلق کورد است.

فوزا یوسف در ادامه اظهار داشت که از این طریق می‌خواهند که روحیه خلق کورد را تخریب کنند. هدف از انتشار چنین شایعاتی در این روزها، اینست که خلق با روحیه‌ای ضعیف از نوروز ٢٠٢١  استقبال کند. اما اراده و اعتقادی که رهبر آپو در جامعه کوردی ایجاد کرده است، می‌تواند در مقابل تمامی حملات و توطئه‌ها، مقاومت کرده و به پیروزی دست پیدا کند.

صیانت از رهبری وظیفه‌ای بسیار دشوار است که در نوروز باید انعکاس پیدا کند

فوزا یوسف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که خلق‌های شمال-شرق سوریه این شایعات را با حساسیت دنبال کرده و در ادامه افزود: این مسئله برای ما مسئله‌ای اخلاقی-ملی است. زیرا رهبر آپو نمایندگی تمامیت موجودیت ما را بر عهده دارد. ما به عنوان جامعه شمال-شرق سوریه خود را مسئول می‌بینیم که برای آزادی رهبر آپو مبارزه کنیم. ما بر این باور هستیم که نوروز ٢٠٢١ را به نوروز آزادی رهبر آپو تبدیل کنیم. خلقمان مصمم است که در نوروز این خواست خود را نشان دهد. نه حملات فاشیستی و نه حملات نژادپرستانه هیچکدام نمی‌‌توانند اراده خلق کورد را در هم بشکنند. در همین رابطه است که ما اعتقاد داریم که صیانت و حمایت خلقی بزرگ در نوروز، از رهبر آپو به نمایش درخواهد آمد. این نوروز به نوروز آزادی رهبر خلق کورد، مبدل می‌شود.

نامشخص بودن وضعیت سلامتی رهبر آپو به نتایج مهلکی می‌انجامد

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با جرایم و جنایات دولت ترک در امرالی علیه رهبر آپو نیز گفت: اقدامات دولت ترک در واقع حمله علیه تمامی دمکرات‌ها، نیروهای صلح‌طلب و آزادیخواه در کوردستان و ترکیه است. نامشخص بودن وضعیت راه را بر مسیر بسیار دشواری در ترکیه باز کرده و نتایج مهلکی را به دنبال خواهد داشت. اگر در مقابل جنبش کورد فاشیسم بتواند به برتری دست پیدا کند، دستاوردهای جامعه ترکیه با تهدیدی بزرگ مواجه می‌شوند. اگر در رابطه با این شایعات شفاف‌سازی نشود، ترکیه بیش از پیش در گرداب تهدید و بحران فرو می‌رود.

مبارزه ادامه دارد

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک تصریح نمود که خلقه‌ای منطقه، خاورمیانه و خلق‌های منطقه مزوپوتامیا نیز در این رابطه سکوت نکرده و افزود: تهدیدات دولت ترک صرفا متوجه خلق کوردستان و ترکیه نیستند. بلکه این تهدیدات متوجه تمامی خلق‌ها در خاورمیانه هستند. دولت ترک در تمامی منطقه به پایگاهی برای ترور و تنش تبدیل شده است. تنش در داخل ترکیه اگر به راه حلی دست پیدا نکند، تنش‌ها و برخوردها در تمامی ترکیه گسترش پیدا می‌کنند. در مقابل ترور و اقدامات فاشیستی که دولت ترک می‌خواهد در ترکیه و سرتاسر منطقه گسترش دهد، باید مبارزه‌ای گسترده و سراسری آغاز شود. این مسئله‌ای مهم برای مبارزه بوده و در روزهای آینده می‌توان شاهد اعتراضات بیشتری علیه روند بود.

رهبر آپو خط قرمز ماست

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که سلامت و صحت رهبر آپو برای خلق کورد و خلق‌های منطقه شمال-شرق سوریه خط قرمز بوده و در این باره افزود: ادعاهای صورت گرفته در نتیجه به بن بست رسیدن دولت ترک است. در مقابل موضع قدرتمندی که رهبر آپو در میان جامعه کوردی اتخاذ کرده است، دولت ترک به این اقدامات جبونانه متوسل می‌شود. اما از طرف دیگر انجام دادن چنین اقدامی از سوی دولت فاشیست ترک نیز بدور نیست. تهدیدهای بسیار بزرگی در جریان هستند. پیش از این رهبر آپو گفته بود که مسئولیت هر اقدام و هر حمله‌ای به وی متوجه دولت ترک است. سلامتی و آزادی رهبر آپو برای خلق کورد و خلق‌های منطقه خط قرمز است. در این رابطه هیچ کس دچار اشتباه محاسبات سیاسی نشود. در صورتیکه دولت ترک از این خط قرمز عبور کند، با نتیج بسیار مهلکی روبرو می‌شود.

رهبر آپو در ترکیه تامین‌کننده صلح و آشتی است

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک همچنین اظهار داشت که ناشفافیت وضع موجود در خصوص رهبر آپو مسئولیت بزرگی را متوجه نیروهای دمکراتیک در ترکیه نموده و در ادامه افزود: افراد نژادپرست، ارگنگون و گروه‌های داخل دولت ترک، حکومت باخچلی-اردوغان ترکیه را به سوی نا آرامی می‌برند. به همین دلیل لازم است که در مقابل این مسئله موضعی شدید اتخاذ شود. به عنوان خلق کورد، در این خصوص از مسئولیتی ملی برخوردار هستیم اما نیروهای دمکراتیک در ترکیه نیز مسئوولیتی بزرگ دارند. رهبر آپو در ترکیه تامین کننده صلح و آشتی است. باید از این طریق به این مسئله برخورد کرد. برای متقاعد نمودن خلق باید وکلا فورا با رهبر آپو دیدار داشته باشند.

هیچ کس نمی‌تواند با ارزش‌های ملی ما بازی کند

در خصوص اظهارات دادستانی بورسا در خصوص سلامتی رهبر آپو نیز فوزا یوسف اظهار داشت: این سخنان هیچ اهمیتی برای خلق منطقه نداشته و در پایان گفتگوی خود اظهار داشت: تاریخ دولت ترک با قتل‌عام‌های بزرگ عجین شده است. در خصوص وضعیت رهبر آپو لازم است که CPT و سازمان‌های حقوق بشری دیگر سریعا وارد عمل شوند و همه به وظایف و مسئولیتهای خود در این باره با حساسیت عمل کنند. سازمان‌های بین‌المللی مستقیما وارد این مسئله شده و بر ترکیه فشار وارد کنند. در صورتیکه در خصوص این وضعیت شفاف‌سازی نشود، خلقمان همچنان در خیابانها حضور خواهند داشت و ما مبارزه خود را ادامه می‌دهیم. به همه نشان خواهیم داد که هیچ کس نمی‌تواند با ارزش‌های ملی ما بازی کند و اراده مصمم خود را در این رابطه به همه نشان می‌دهیم.