گرگری اوغلو: عملیات گاره یک شکست بود

عمر فاروق گرگری اوغلو نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان اعلام کرد که تلاش‌های خانواده‌های ۱۳ نظامی اسیر برای حفاظت از جان آنها هیچگاه دغدغه حاکمیت نبود و در این باره گفت: همه باید قبول کنند که عملیات گاره با شکست روبرو شده است.

عمر فاروق گرگری اوغلو نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه از حوزه انتخابیه کوجالی نشستی خبری در مجلس این کشور را برگزار کرد. گرگری اوغلو در این نشست خبری به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داده و اظهار داشت: تاثر خود را در رابطه با کشته شدن این افراد اعلام می‌کنم و اعلام می‌کنم که ایکاش این افراد به قتل نمی‌رسیدند. زیرا ما همیشه خواهان صلح بوده و دست‌یابی به صلح را به هدف خود تبدیل کرده‌ایم. برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که ما زمینه را برای قتل این افراد مهیا کرده‌ایم. در حالیکه ما همیشه اعلام کرده‌ایم که می‌توان از کشته شدن افراد جلوگیری کرد. کجای گفته‌های من اشتباه است. من در مجلس برای حفظ جان این افراد درخواست کرده بودم اما این افراد نجات نیافتند.

عدم توجه حاکمیت

گرگری اوغلو خاطرنشان ساخت که در این باره نمایندگان مجلس پیشنهادات و طرحهایی را به مجلس ارائه کرده بودند، با خانواده‌های اسرا در مجلس دیدار کرده بودند. گرگری اوغلو در بخش دیگری از پرسش‌های خود به خبرنگاران گفت: حکومت به هیچیک از تلاش‌های ما برای حفظ جان این افراد توجهی نکرد. این مسئله برای حکومت مهم نبود. به تقاضاهای ما در این باره پاسخی ندادند. همه باید قبول کنند که عملیات گاره عملیاتی شکست خورده است. ما خواهان زندگی و صلح هستیم. واقعیات را بازگو می‌کنیم. حتی اگر سنگبارانمان کنند ما همچنان واقعیت را مورد توجه قرار می‌دهیم. همه چیز کاملا آشکار شده است. وزرا به مجلس آمدند و اطلاعاتی را با ما در جریان گذاشتند. اما در واقع سخنان وزرا به معنای استعفا بود. عملیاتی شکست خورده بوده و همه ناگزیرند این شکست را بپذیرند.