گروه قلم‌های شکسته آذربایجان: قتل ژینا امینی فراتر از ملیت و جنسیت است

در واکنش به قتل ژینا (مهسا) امینی توسط نیروهای امنیتی رژیم سفاک جمهوری اسلامی ایران گروه قلم‌های شکسته آذربایجان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

گروه قلم‌های شکسته آذربایجان در بیانیه‌ای قتل ژینا امینی را به خلق کورد و خانواده وی تسلیت گفته و خواستار بازخواست عاملان و آمران این جنایت شده است.

"خبر کشته شدن دختر کوردمان مهسا امینی، جامعه ما و حتی دور از دسترس‌ترین روستای مرزنشین کشور را بشدت متاثر کرد. با سخنی بگوییم، اما حزن ناشی از این جنایت آنقدر عمیق است که تاخیر در اعلام محکومیت آن را به صلاح ندانستیم.

در چند دهه گذشته روشنفکران ایران، آذری‌زبان، کوردزبان و دلسوزان بارها از آثار منفی برخوردهای خیابانی با زنان و دختران جوان و سیاست‌های شکست‌خورده حکومت در این زمینه سخن گفتند و خواستار اصلاح شیوه‌های ناصواب گذشته شدند. این شیوه حکمرانی عوارض سنگینی را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بر کشور و مردم تحمیل کرده است.

لذا با توجه به تجربه‌های پیشین از مردم عزیز، و جریان‌های سیاسی، آذری، بلوچ، کورد، لور و حتی مرکزنشینان می‌خواهیم که برای ممانعت از تکرار این نوع جنایت‌ها، تحقیرها و آزار و اذیت زنان و دختران، این پرونده را تا مختومه کردن این روش غیرشرعی و غیرانسانی پیگیری کنند. شایان ذکر است که کشته شدن مهسا امینی توسط کوردلان و نادانان وظیفه‌نشناس و فراتر از ملیت و جنسیت است. این اقدام وحشیانه حکومت مرکزی ایران که دست به خون آغشته و غیر انسانی را به عموم جامعه خصوصا زنان ایران زمین و هموطنان کورد و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نماییم."