گوزل پس از ۳۱ سال آزاد شده و با اشتیاق از او استقبال شد

سرحات گوزل پس از ۳۱ سال از زندان آزاد شد، از او در شهر خودش شهر آمد با اشتیاق و علاقه‌ای فراوان استقبال شد.

سرحات گوزل ۵۲ ساله در زندان مدل S با سطح امنیتی شدید آنتالیا زندانی بود و آزادی او ۲ بار و ۶ ماه به تعویق انداخته شد در نهایت او پس از ۳۱ سال، دیروز در ساعات غروب آزاد شد. از گوزل در زادگاهش در شهر آمد با اشتیاق و علاقه‌ای فراوان استقبال شد. فدراسیون جمعیت پشتیبانی و حقوقی خانواده‌های زندانیان و محکومین مَدِه ‌(MED TUHAD-FED)، جمیعت حمایت از خانواده‌های زندانیان و محکومین ‌(TUAY-DER) در شهر آمد و افراد بسیاری دیگری، از گوزل در فرودگاه با تشویق و سردادن هلهله پیشوازی کردند.

گوزل در فرودگاه سخنانی کوتاه گفت، او بیان داشت‌: ‌«من از زندان بیرون آمدم اما از سوی دیگر غمگین هستم. رفقا گفتند سلام آنان را برسانم. من خوشحالم که در کنار خلق هستم اما واقعیت اینست که هنوز آزاد نیستم. مبارزه ما از اکنون به بعد هم ادامه خواهد داشت.‌» گوزل سپس همراه با خانواده‌ خود به منطقه ارغنی رفت.

گوزل در منطقه سامسون مورخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۱ دستگیر شد و در دادگاه امنیتی دولت در شهر آمد دادگاهی شد، او در آن دادگاه به مجازات حبس ابد محکوم شد. گوزل در زندان‌های مردین، اوردو، آماسیا، ارزروم، کرکلار و در پایان در زندان مدل S با سطح امنیتی شدید آنتالیا زندانی بود. آزادی گوزل دوبار از سوی هیئت اداره نظارت به بهانه عدم قبول ‌«تحمیل پشیمانی» به تعویق افتاده بود.