حملە پلیس ترکیه به گردهمایی ائتلاف کار، صلح و دموکراسی

گردهمایی زمین لرزه ائتلاف کار، صلح و دموکراسی با شعار نه زمین لرزه، بلکه سیستم رانتخوار باعث مرگ شد و اکنون وقت حمایت است، در استانبول برگزار شد اما پلیس به آنها یورش برد و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

گردهمایی ائتلافکار رنج، صلح و دموکراسی با شعار نه زلزله، بلکه سیستم رانتخوار سبب مرگ شد و حالا وقت حمایت است، در منطقه کادیکوی استانبول انجام گرفت. موسی پیراوغلو و اویا ارسو نمایندگان حزب دمکراتیک خلقها در مجلس و افراد زیادی در آن شرکت داشتند، ولی پلیس به آنها یورش برد و تعدادی را با شکنجه دستگیر کردند.

پیش از شروع گردهمایی پلیس حاضرین را محاصره کرد. فعالین حاضر با گفتن شعار این زلزله نیست، قتل عام است، اعتراض خود را نشان دادند، اما با یورش پلیس روبرو شدند و تعدادی از آنها با کتک کاری دستگیر شدند.

اعضای گردهمایی علیرغم همه فشارها بازهم در محل تجمع کردند اما مجدداً با حمله پلیس روبرو و دستگیر شدند. فعالین بازهم با دست زدن پلیس را شرمنده کردند و پلیس هم دوباره حمله کرد.در زمان یورش پلیس، موسی پیراوغلو نماینده حزب دمکراتیک خلقها فریاد زد و گفت: در سمسور هزاران نفر به دلیل سرما جانشان را از دست داده اند.

پیراوغلو گفت: یکی ازدوستانمان از سمسور بە من گفت: به دلیل بارش برف و باران، برادر زاده و خواهر زادەهایم که زیر آوار خانەها مانده بودند، در سرما یخ زدند. در سمسور هزاران نفر در سرما یخ زدند.  اگر زود به دادشان می رسیدند این قدر تلفات جانی نداشتیم. اجازه ندادند به مردم کمک شود. مسئولی هست که در در قصر ساکن است و برای حاکمیتش حاضر است خون بریزد و همه را زیر آوار خانەها رها کند.

یکی از حاضران در این گردهمایی حرفهای پیراوغلو را برید و به تمجید از دولت پرداخت. حضار به او اعتراض کردند. این شخص گفت: این اتفاق در ١٠ استان روی داد، دولت چکار کرد؟  یک زن هم گفت: دولت باید چادر تهیه کند و به آسیب دیدگان خدمت کند، زیرا ما دولت را برای این منظور درست کرده ایم. در زمان صحبت کردن دوباره پلیس یورش برد و روزنامەنگاران را با ضرب و شتم دور کردند.

اعضای این ائتلاف با وجود همه فشارها در کادیکوی، شعار حکومت باید استعفاء دهد را سردادند.