حزب دمکراتیک خلق‌ها: دولت ترکیه در کوبانی مرتکب جنایت جنگی شده ‌است

 ه.د.پ اعلام نمود، در حملات دولت ترکیه به کوبانی ۱ کودک کشته‌ شده و گفت:"مشخص است که جنایت جنگی انجام‌ گرفته است."

شورای رهبری مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود:"روز گذشته ۱ کودک با نام عبید محمد حاجی (١٢ ساله) در حمله‌ی دولت ترکیه به کوبانی کشته‌ شده و ۳ تن دیگر نیز به‌شدت مجروح شدند که حال یکی از کودکان مجروح وخیم می‌باشد. در تصاویر ویدئویی هم دیده می‌شود که به‌صورت کاملاً آشکارا جنایت جنگی انجام می‌گیرد.

پس‌از نشست ماه ژوئیه در تهران و پس ‌از نشست ابتدای ماه آگوست سوچی حملات سیستماتیک علیه روژآوا انجام می‌شود. هر روز از شهر قامشلو گرفته تا حسکه، از منبج گرفته تا تربسپی حملات انجام می‌شوند. از ابتدای ماه آگوست ۷ تن کشته که ۲ تن از آن‌ها کودک بوده‌اند و ١٧ ‌تن دیگر نیز مجروح شدند که ۱۰ تن آن‌ها کودک و ۳ تن زن بودند. پیش‌تر نیز در روستای پرخ در زاخو باشور کوردستان به گردشگران حمله شد. به‌جای آنکه در رابطه با این قتل‌عام‌ها بازخواست انجام گیرد، در مقابل چشم جهانیان هرروز قتل‌عام‌های جدیدی علیه غیرنظامیان به دست دولت اشغالگر ترکیه انجام می‌گیرد.

این حملات به بربریت داعش نیرو می‌بخشد. آن‌هایی که می‌گویند، ما علیه داعش می‌جنگیم، حقیقت را وارونه کرده و علیه کسانی می‌جنگند که با تبهکاران داعش جنگیده‌اند.

هیچ بهانه‌ای برای بمباران مناطقی که صدها هزار غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند وجود ندارد. حکومتی که با خلق کورد دشمنی می‌کند، دیگر هیچ نقابی بر صورتش باقی نمانده تا دشمنی خود را پنهان نماید.

باید اپوزیسیون نیز به ابزار جنگ در جبهه سوریه تبدیل نشده و برای آینده و ترکیه‌ای دمکراتیک علیه این جنگ‌ها بایستد. درخواست ما از همه نیروهای اجتماعی و طیف‌های سیاسی و آن‌هایی که می‌گویند 'نه به جنگ و اشغالگری' این است. کوبانی سمبل مبارزات دمکراتیک خلق‌های جهان است. درحالی‌که نیروهای بین‌المللی در مقابل حملات علیه خلق کورد در کوبانی سکوت کردند این عدم موضع‌گیری و سکوت آن‌ها سبب شرم‌ساری برای همه خلق‌های جهان شده‌ است. موضع‌گیری روسیه نیز سبب ایجاد نگرانی می‌شود. باید دولت‌های ضامن صلح در منطقه به مسئولیت خود عمل کنند."