جنبش زنان آزاد: مطالبات اعتصاب کنندگان را طنین‌انداز کنید

​​​​​​​جنبش زنان آزاد در رابطه با انزوا و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های شمال کوردستان و ترکیه بیانیه‌ای را صادر کرده و از افکار عمومی درخواست نمود که صدای اعتصاب کنندگان را طنین‌انداز کنند.

جنبش زنان آزاد TJA در رابطه با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در شمال کوردستان و ترکیه بیانیه‌ای را در مقابل سازمان حقوق بشر در پارک کوشو یولوی در منطقه ریزان آمد منتشر کرد. رمزیه توسون نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها و سمرا گوزل عضو سازمان‌های مرکزی و نواحی حزب دمکراتیک خلق‌ها و حزب مناطق دمکراتیک، انجمن حمایت از اتحاد و فرهنگ و اقوام گهواره تمدن‌های از میان رفته MEBYA DER، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان سیاسی TUAY-DER، فدراسیون انجمن‌های حمایت حقوقی از خانواده‌های محکومین ماد MED TUHAD-FED، انجمن ۷۸ در این مراسم شرکت کردند. بیانیه از سوی بریتان اونن فعال جنبش زنان آزاد قرائت شد.

انزوا سنگین‌تر شده است

در این بیانیه بریتان اونن اظهار داشت که نقض حقوق زندانیان در زندان‌ها به سطح شکنجه روزمره زندانیان رسیده است و در این باره اظهار داشت: زندانیان را به سلول‌های یک نفره منتقل کرده و در این سلول‌ها شاهد مشکلات فراوان هستیم. مجازات تادیبی زندانیان هر هفته به زندانیان تحمیل می‌شود و زندانیان بیمار به طور کلی درمان نمی‌شوند. تمامی حقوق زندانیان نیز در زندان‌ها نقض شده‌اند. انزوا در داخل و خارج از زندان تشدید شده است و روز بروز بر دامنه نقض حقوق زندانیان افزوده می‌شود. در این شرایط سنگین زندانیان نیز برای دست‌یابی به مطالبات و خواسته‌های خود دست به مبارزه زده و اعتصاب غذا را ادامه می‌دهند. آنها علیه بیعدالتی مبارزه می‌کنند. از تمامی مسئولان درخواست می‌کنیم که درخواستهای زندانیان را مورد توجه قرار دهند.

فراخوان حمایت از مطالبات زندانیان سیاسی

بریتان اونن در خاتمه بیانیه جنبش زنان آزاد اظهار داشت که تمامی کنش‌های اجتماعی از سوی حاکمیت با عنوان ترور تخطئه شده است. از این طریق می‌خواهند که اقتدار یک نفره را بر همگان تحمیل کنند. ما دیروز نیز اعلام کردیم و امروز نیز اعلام می‌کنیم: سکوت در مقابل نقض حقوق زندانیان، به تداوم و گسترش نقض حقوق و نابودی جامعه منتهی می‌شود. از تمامی آحاد جامعه و سازمان‌های جامعه مدنی، اپوزیسیون و سازمانهای دمکراتیک درخواست می‌کنیم که در مقابل نقض گسترده حقوق زندانیان، از آنان حمایت کنند.