خالده ترک‌اوغلو‌: انزوای امرالی به پیشاهنگی زنان شکست خواهد خورد

سخنگوی مجلس زنان دم پارتی، خالده ترک‌اوغلو بیان کرد که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به پیشاهنگی زنان شکست خواهد خورد.

سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) خالده ترک اوغلو نتیجه و گفتگوهای جلسه ارزیابی تحولات اخیر از سوی حزبش را با یک نشست خبری آشکار کرد.

خالده ترک اوغلو، با بزرگداشت یاد آکادمیسین و روزنامه‌نگار، ناگیهان آکارسل که در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۲ در شهر سلیمانیه به قتل رسید سخنرانی خود را شروع کرد و گفت‌: ‌‌‌«به قتل رساندن ناگیهان با همان ذهنیتی صورت گرفت که ژینا امینی را نیز به قتل رساند. زیرا می‌دانیم زنانی که علیه مردسالاری مبارزه می‌کنند و به جستجوی حقیقت می‌پردازند توسط مردها و دولت هدف گرفته می‌شوند.‌»

خالیده ترک اوغلو همچنین بیان کرد که قتل دختر بچه ۸ ساله، نارین گوران یک جنایت است و بیان کرد که آنان علیه این اعمال کثیف، مبارزه‌شان را قویتر ادامه خواهند داد. وی همچنین از رفتن زنان مجلس این حزب به جولمرگ برای انجام کار و کنش‌های مختلفی خبر داد. خالیده ترک‌اوغلو وقایع اخیر قتل زنان را به مثابه نسل‌کشی زنان عنوان و اعلام کرد که آنان به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

انزوای امرالی

در رابطه با انزوای امرالی نیز خالده ترک‌اوغلو بیان کرد‌: ‌«۴۲ ماه است که از زندان جزیره امرالی هیچ اطلاعی دریافت نمی‌شود، وزیر دادگستری می‌گوید در این کشور انزوای تحمیلی وجود نداد. ما خستگی‌ناپذیرانه اعلام می‌کنیم‌‌: در این کشور انزوای تحمیلی وجود دارد. این انزوای تحمیلی در برابر امیدها به صلح و بخصوص علیه خلق‌های ترکیه و زنان انجام می‌شود. ما زنان برای شکست دادن این انزوای تحمیلی پیشاهنگی می‌کنیم. کسانیکه می‌خواهند این انزوای تحمیلی را اعمال کنند و علیه خلق کورد و ارزش‌هایش آن را عملی کنند، باید بخوبی بدانند، این ما هستیم که پیروز خواهیم شد. ما زنان دیگر نمی‌توانیم این حکومت که انزوای تحمیلی، فقر،‌ بیکاری و استثمار را با انجام جنگ عمیق‌تر می‌کند تحمل کنیم. علیه این جنگ، ما زنان، وسیع‌ترین جنبش را ایجاد خواهیم کرد. ما دارای چنین نیرویی هستیم. ما بر این باور هستیم که صاحب چنان تاریخ و مبارزه‌ای هستیم که به ما نیرو می‌بخشد. در این چارچوب در روز ۳۰ سپتامبر در آنکار، ما با سردادن شعار ‌«ما بر حیات آزاد و برابر اصرار می‌کنیم، ما علیه جنگ هستیم» کار و کنش‌های خود را آغاز خواهیم کرد.‌»