خدیجه ابراهیم: دولت ترک به دلیل قتل نظامیان خود در گاره باید محاکمه شود

خدیجه ابراهیم ریاست مشترک وکلای منطقه جزیر اعلام نمود که قتل نظامیان اسیر از سوی ارتش ترک در گاره، قتلعامی آگاهانه و بر اساس قصد قبلی بوده است و دولت ترک به دلیل قتل ١٣ نفر باید در دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قرار گیرد.

خدیجه ابراهیم ریاست مشترک وکلای منطقه جزیر اعلام نمود که نظامیان اسیر در جریان حمله اشغالگرانه در گاره توسط ارتش ترک قتلعام شده‌اند. خدیجه ابراهیم در این باره خاطرنشان ساخت که دولت ترک هیچیک از درخواست‌های احزاب سیاسی، سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری را  برای در پیش گرفتن دیالوگ برای مبادله نظامیان اسیر شده توسط پ.ک.ک را نپذیرفت و در این باره اعلام کرد که با نپذیرفتن دیالوگ با پ.ک.ک در رابطه با سرنوشت این اسرا، در منطقه گاره دست به عملیات نظامی زده و نیروهای نظامی و امنیتی خود را با آگاهی و قصدی از پیش تعیین شده به قتل رسانده است.

تلاش برای مخفی کردن شکست خود

خدیجه ابراهیم ریاست مشترک وکلای منطقه جزیر در شمال -شرق سوریه اعلام کرد که دولت ترک روز گذشته به حملات خود در منطقه گاره پایان داده و اعلام کرده بود  که پ.ک.ک نظامیان اسیر را به قتل رسانده است. این اطلاعیه ارتش  ترکیه وارونه جلوه دادن واقعیت است و دروغی است که ارتش ترک تنها برای مخفی کردن شکست‌های ارتش آن را منتشر می‌کند. ارتش ترک با انتشار چنین اخباری تلاش می‌کند تا شکست سنگین خود را در گاره پنهان کند.

خدیجه ابراهیم ریاست مشترک وکلای منطقه جزیر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا از این مسئله به عنوان مجرم قلمداد کردن پ.ک.ک استفاده کند. اما این دولت ترک است که در شمال-شرق سوریه و مناطق دیگر تا کنون به کرات غیرنظامیان و اسرا را به قتل رسانده است. لازم است که تمامی وکلا در مقابل حملات و کشتارهایی از این دست موضع‌گیری کنند. لازم است که این حملات مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و در این رابطه دولت ترک مجازات شود.

لزوم تحت پیگرد قرار دادن دولت ترک

خدیجه ابراهیم حمله ارتش ترک به نظامیان اسیر شده در گاره را به عنوان نقض حقوق بین‌المللی تعبیر کرده و در این باره اظهار داشت: قوانین رم، قوانین حقوق بشری، قانون ژنو و وقوانین سازمان ملل متحد، اسرای غیر مسلح به عنوان غیر نظامی شناخته می‌شوند. اما حملات دولت اشغالگر ترک باید به عنوان قتلعام غیر‌نظامیان شناخته شود و دولت ترک به دلیل قتل ۱۳ نفر، در دادگاههای بین‌المللی تحت پیگرد قرار بگیرد.

خدیجه ابراهیم در ادامه افزود: دولت ترک به منظور مخفی کردن شکست‌های خود در حملات خود به منطقه هفتانین نیز اخبار از این دست را منتشر کرد. این اخبار در منطقه گاره نیز در همین رابطه منتشر می‌شوند. ارتش اشغالگر ترک به دلیل شکست سنگین خود در گاره ناچار شده است افکار عمومی را به نقطه دیگری هدایت کند. به منظور سیاه نمایی پ.ک.ک این اخبار را منتشر می‌کنند. اگر پ.ک.ک می‌خواست تا این نظامیان اسیر را به قتل برساند، از همان ابتدا آنان را دستگیر نمی‌کرد. کاملا آشکار است که دولت ترک این اسیران را خود به قتل رسانده است.

حمله به گاره تداوم توطئه بین‌المللی است

خدیجه ابراهیم ریاست مشترک وکلای منطقه جزیر در ادامه سخنان خود گفت: حمله به گاره تداوم توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه است و اقدامات ارتش ترک هدفی از پیش تعیین شده بوده است. و حملات ارتش اشغالگر و دولت ترک برای مبارزه با جنبش آزادیخواهی خلق کورد در تمامی خاورمیانه همچنان ادامه پیدا می‌کند. این حمله در سالگرد توطئه بین‌المللی روی داد، اما با شگست سنگین ارتش ترک به پایان رسید.