ک‌ج‌دک-اروپا‌: قیام و مبارزه شهر وان یک میلاد است

ک‌ج‌دک-اروپا قیام و مبارزه شهر وان را به مثابه یک میلاد عنوان کرد و گفت‌: ‌‌‌‌‌«خلق کورد دید که می‌تواند با قیام و مبارزه می‌توان پیروز شد.»

ک‌ج‌دک-اروپا‌ پس از مبارزه شهر وان به وسیله یک بیانیه همه را فراخواند که مبارزه را در همه جا گسترش بخشند.

ک‌ج‌دک-اروپا‌ طی بیانیه‌ای توجه‌ها را به شکست تلاش‌های کودتای سیاسی آک‌پ و م‌ه‌پ معطوف داشت و گفت‌: ‌«خلق کورد دید که می‌تواند با قیام و مبارزه پیروز شود.»

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این بیانیه به شرح زیر می‌باشد‌:

‌«پیروزی در شهرهای کوردستان در انتخابات محلی، رژیم اردوغان را به آستانه فروپاشی رسانده است. خلق ما که در انتخابات پیروزی بزرگی را بدست آورد، درسی تاریخی به ائتلاف فاشیستی آ‌ک‌پ و م‌ه‌پ داد که اراده خلق ما را نیست می‌انگاشتند.

اردوغان فاشیست و ائتلاف او که در یکایک کلانشهرها شکست خود،‌ اراده خلق را نمی‌شناخت و دست به قتل‌عام سیاسی زد. مقاومت تاریخی که در سراسر شهرهای کوردستان با پیشاهنگی زنان و جوانان به یک قیام متحول شد، تلاش‌های کودتایی آک‌پ و م‌ه‌پ را با شکست مواجه کرد.

۴آوریل که زادروز رهبر آپو است که به روز رستاخیز و آغاز مرحله‌ای نوین مبدل شده است. رهبر آپو به همراه اراده خلق کورد یک خط مشی متحد است. موجودیت و اتحاد اجتماعی خلق کورد به پیشاهنگی رهبر آپو به اوج خود رسیده است.

خلق شهر وان و کوردستان آتش قیام را به خیابان‌ها کشاندند و نشان دادند که آماده هستند. اکنون هم خلق ما در اروپا، کانادا، استرالیا و هرجای دیگر از جهان که ساکن هستند، با این مسئولیت، ذهنیت و وظایف شرافتمندانه‌ای که برعهده آنان است روبرو‌ هستند. ما به مثابه ک‌ج‌د‌ک-اروپا با این روح مبارزه، تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو را به یقین برسانیم،‌ همه را فرامی‌خوانیم که مبارزه خود را در هرجایی گسترش بخشد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»