کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان از ناتو درخواست کرد جنگ را متوقف کند

کمیسیون زنان ک.ن.ک از ینس استولتنبرگ درخواست کرد که عملیات نظامی ارتش ترک علیه جنوب کوردستان را متوقف کند. کمیسیون زنان ک.ن.ک با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به استولتنبرگ اظهار داشت: می‌خواهیم ناتو بر اساس معیارها و اصول خود ترکیه را متوقف کند

کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان در خصوص عملیاتهای نظامی ارتش ترک علیه جنوب کوردستان، طی نامه سرگشاده‌ای به دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، با براه انداختن کارزار گردآوری امضا، درخواست نمود که ناتو به معیارها و اصول خود احترام بگذارد و ترکیه را ناگزیر کند که حملات خود را متوقف کند. در این نامه آمده است:

در سالگرد نسل‌کشی ارمنیان، ترکیه پیام نسل‌کشی کورد را ارسال کرده است. همانگونه که شما هم اطلاع دارید ترکیه هفتاد سال است که به عضویت ناتو درآمده است. ناتو نیز یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی به شمار می‌رود. ناتو از قدرت حل مسائل و مشکلات برخوردار است. همچنین ناتو در ایجاد و حراست از صلح نقش و مسئولیت دارد، زیرا ناتو در معرفی خود بر تشویق ارزش‌های دمکراتیک تاکید می‌کند. در اصول خود تصریح می‌کند که تنش‌ها را از طریق صلح‌آمیز حل می‌کند. اما ناتو ۷۰ سال است که علیه تلاش‌های ترکیه برای اشغالگری سکوت کرده است. ترکیه تنها به اشغالگری دست نزده است، بلکه در‌صدد توسعه‌طلبی در سطح جهانی برآمده و به قتل‌عام زنان دست می‌زند.

ترکیه را متوقف کنید

حاکمیت ا.ک.پ هم در ترکیه و در خارج از مرزهای ترکیه، قتل‌عام زنان را تشویق می‌کند. در گام نخست در عفرین، گری سپی، سریکانی با دست زدن به شکنجه، تاراج و ربودن زنان، دست به قتل‌عام زنان می‌زند. سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود در سال ۲۰۲۰، سیاستهای دولت ترک در خصوص قتل‌عام زنان را به عنوان تلاش برای نابودی زنان خاطرنشان ساخته بود. سیاستهای دولت اشغالگر ترک و اقدامات این کشور حتی علیه اصول و معیارهای ناتو بوده و دولت ترک آشکارا این اصول را نقض می‌کند. در این خصوص ما زنان کورد از ناتو می‌خواهیم که از اصول و معیارهای خود صیانت نموده و ترکیه را متوقف کند.

این کارزار امضا از ۷ مه ۲۰۲۰ از سوی کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان آغاز شده است و تا چند هفته برای گردآوری امضاها باز خواهد بود. بعد از گردآوری امضا، این نامه همراه با امضای افراد و شخصیتها به دبیرکل ناتو ارسال می‌شود.

برای پیوستن به این کمپین و امضای آن [اینجا] کلیک کنید.