کنگره ملی کوردستان: جشن مبارزه، جشن آزادی؛ نوروز مبارک

هیئت رهبری کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت نوروز پیامی منتشر کرد.

متن پیام ک.ن.ک بشرح زیر است:

 

جشن مبارزه، جشن آزادی؛ نوروز مبارک

 

در تاریخ کوردستان نوروز همیشه جایگاه خاصی دارد. نوروز روز مبارزه است، روز قیام است، روز پیروزی بر ستم است. نوروز جشن آزادی است. نوروز بر اساس مبارزه علیه ظلم پدید آمده است. نوروز علیه ستمگری، اشغالگری و همه اشکال ناعدالتی به نماد آزادیخواهی مبدل شده است.

 

امروز خلق کوردستان با مبارزه و تلاش و تحمل رنجها، نوروز را به یک جشن شادی برای همگان تبدیل کرده است. با این تلاشها در سطح بین المللی نیز نوروز را به یک جشن کوردی مبدل نموده است. مردم کوردستان در داخل و خارج میهن هرساله با جوهر و اهداف تاریخی و اصیلش برای آزادی، این جشن را برگزار می کنند. خلق کورد در دهات، شهرها، زندانها و همه عرصەهای حیات، نوروز را به سنگر مبارزه آزادیخواهی مبدل کرده است.

 

حالا در تمام کوردستان آتش نوروز شعلەورتر است. در باشور و روژآوای کوردستان این جشن رسماً برگزار می شود. در روژهلات و باکور کوردستان نیز علیرغم همه موانع، مردم کوردستان نوروز را با حماسه و مفهوم اصیلش برگزار می کنند.

 

ما با نوروز سال جدیدی را آغاز می کنیم. سال پیش در کل سالی مملوء از مبارزه بود. ۶ ماه است در روژهلات کوردستان و ایران و با پیشاهنگی زنان و با شعار "زن، زندگی، آزادی" قیام بزرگی در انجام است. در روژآوا و باکور کوردستان فاجعه زمین لرزه رخ داده و هزاران نفر جانشان را ازدست دادند و میلیونها نفر نیز خسارت دیدەاند. بااین وجود بازهم دشمنان مردم کورد به حملاتشان ادامه می دهند.

 

از همین حالا معلوم است که امسال پر از رزم و پیکار خواهد بود. دشمنان ما از هر طرف یورش می برند. بویژه دولت ترکیه برای ازبین بردن دستاوردهای ما از باشور، روژآوا و باکور درحال حمله و ویرانکاری است. رژیم ایران نیز مردم و فعالین ما را هدف قرار داده است. هرچند باشور کوردستان یک اقلیم رسمی است اما در وضعیت مطلوبی نیست و بویژه وضعیت مناطق جدا افتاده بد است. دشمنان خلق کورد برای بهم زدن بیشتر این اقلیم در حال برنامەریزی و توطئەی دائم اند. رژیم سوریه نیز منتظر فرصت است و می خواهد دستاوردهای مردم روژآوای کوردستان را نابود کند.

 

بعلاوه امسال، سالیاد پیمان لوزان است. دشمنان می خواهند یکصد سال دیگر هم این قرارداد شوم را بر ما تحمیل کنند. ما نیز می خواهیم این قرارداد ناخواسته و تحمیلی را به زبالەدان تاریخ بیندازیم. باید علیه پیمان لوزان امسال را به سال اتحاد و همکاری همەجانبه داخلی تبدیل کنیم.

 

این وضعیت، مسئولیت بزرگی بر دوش ما نهاده است. باید تدبیر داشته باشیم. باید قوای دفاعیمان را تقویت کنیم. باید دستاوردها را حفظ کنیم و نتایج بهتری بدست آوریم. لذا باید بیشتر از هر زمان احزاب و نیروهای سیاسی کورد همکار شوند و اتحاد مردم را نیز تقویت کنند.

 

ما در چنین شرایطی نوروز را جشن می گیریم. از خلقمان می خواهیم مانند هرسال به خیابان و میادین بروند و نوروز را با روح عدالت خواهی جشن بگیرند.

 

کنگره ملی کوردستان با این نگرش نوروز را به همه مردم کوردستان تبریک می گوید.

 

زمان تشدید مبارزه است

زمان آزادی است

نوروز پیروز