ماک به پاسگاه پلیس در گَوَر حمله کرد

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) اعلام کردند که به پاسگاه پلیس در منطقه گور در جولمرگ حمله کردند و سپس به پلیس تیم‌های ویژه نیز حمله بردند. ماک اظهار داشت که در این عملیات اشغالگران زیادی زخمی شدند.

عملیات‌های مبارزان آزادی کوردستان

ماک بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «در ۲ اکتبر ساعت ۱۰ شب، مبارزان ما علیه پاسگاه پلیس شماره ۷۵ در محله اسکی کیشلا در گور وارد عمل شدند.»

در این بیانیه آمده است: «زمانی که نیروهای پلیس در حیاط پاسگاه بودند، مبارزان ما با مواد منفجره به اشغالگران ضربه زدند که در اثر انفجار شدید، مهاجمان وحشت کرده و سپس درگیری آغاز شد. پس از انفجارهای متعدد، اشغالگران شروع به فرار کردند. اشغالگران بی هدف در منطقه تیراندازی می‌کردند و یک خودروی زرهی هم به نقطه‌ای که مبارزان ما بودند حمله کردند.

مبارزان ما نیز با مواد منفجره به خودروی زرهی حمله کردند و به سرنشینان اجازه پیاده شدن از خودرو را ندادند. ساعت ۲۲:۳۰ پلیس تیم‌های ویژه، کلانتری را محاصره کرده و با خودروهای زرهی به محله اسکی کیشلا حمله کردند. مبارزان ما به حملات پاسخ دادند و نبرد سنگینی بین مبارزان ما و اشغالگران به مدت نیم ساعت در گرفت. سپس پلیس اشغالگر مجبور شد از محله عقب نشینی کند. در نتیجه انفجار و درگیری، اشغالگران زیادی مجروح شدند، اما تعداد آنها احراز نشد.»

در پایان این بیانیه آمده است: «زمان آن فرا رسیده است که رهبر آپو که اسیر توطئه‌ای غیر انسانی شده و ۲۵ سال در انزوا به سر می‌برد، در آمد رقص آزادی اجرا کند. برای اجرای این رقص آزادی، ما بنابر وصیت شهدای ما که قهرمانان ما بودند، همه را به صیانت از کارزار آزادی و تخریب دیوارهای ظلم در امرالی فرا می‌خوانیم.»