مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها: اجازه نمی‌دهیم زنان را به سوی فقر روانه کنند

عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان در حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که روز به روز فشارهای اقتصادی و فقر بر زندگی مردم تاثیر بیشتری گذاشته و زنان در این میان بیشترین فشارها را تحمل می‌کنند. نباید اجازه داد که فقر بر زنان تحمیل شود.

عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها، سرپیل کمالبای و زلیخا گولوم از نمایندگان این حزب در خصوص کارزار خود در خصوص فقر زنان در منطقه اژه، نشستی خبری را برگزار کردند.

باشاران در رابطه با سوق دادن زنان به سوی فقر سخنرانی کرده و در این باره خاطرنشان ساخت که حاکمیت در کشور از پاندمی کرونا در راستای نزدیک شدن به سرمایه‌داران  بهره‌برداری کرده و این باعث شده است که تا زنان بیشر به سوی فقر رانده شوند. باشاران ضمن اشاره به فقر روزافزون مردم اظهار داشت: فقر بیشترین تاثیر را بر زنان داشته و از طرف دیگر فقر در سطح عمومی نیز روزبروز گسترش پیدا می‌کند، بیکاری و فقر گسترده باعص افزایش خودکشی شده و همراه با آن، حاکمیت نیز روز بروز بر سیاستهایی که در خدمت منافع سرمایه‌داران است نزدیکتر می‌شود.

ترکیه اکنون در شرایطی قرار گرفته است که زنان بیش از هر زمان دیگری با فقر و بدبختی روبرو مانده‌اند. البته مبنای فقر روز افزون زنان ریشه در ساختار فکری مردسالاری داشته و سیاستهای دشمنی با زنان در بنیادهای سیاست نیز جا خوش کرده است.

فقر تقدیر نیست

باشاران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که مشاهده می‌شود که زنان در همه مناطق با فقر و سیاستهای حاکمیت دست به مقاومت زده‌اند. به همین دلیل ما هم اجازه نمی‌دهیم که زنان همچنان در فقر بمانند. ما در فاصله روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل با زنان در منطقه اژه دیدار و گفتگو انجام دادیم. به فقر علیه زنان نه گفتیم، و خواهان عدالت برای زنان شدیم. با زنان موزیسین، با زنان کارگر در کارخانه‌های منسوجات دیدار کردیم. با رومی‌ها در منطقه دیدار کردیم، رومی‌ها به عنوان یک ملت در این کشور به رسمیت شناخته نمی‌شوند. با زنان رومی نیز دیدار کردیم و به مشکلات آنان پاسخ دادیم. به زنان کارگر در نانوایی‌ها نیز دیدار کردیم. مشکلات انها را گوش دادیم. در این منطقه مشاهده کردیم که بسیاری از زنان کورد و سوری با مشکلات فراوانی روبرو هستند. مشاهده می‌کنیم که با مشکلات فراوانی روبرو هستند. با بیعدالتی مواجه هستند. اما در مقابل به زنان وعده دادیم که از آنها حمایت می‌کنیم. فقر تقدیر نیست. از مسئولان نیز می‌خواهیم که برای زدودن فقر دست به تلاش بزنند. باید تمام حقوق زنان به رسمیت شناخته شود.