مقاومت امینه شن‌یاشار ادامه دارد

چندین تشکل کار و پیشه‌ای‌ در تحصن عدالت‌‌خواهانه‌ی امینه شن‌یاشار شرکت کردند.

تحصن عدالت‌خواهانه‌ی امینه شن‌یاشار که ۲ پسر و همسر خود را در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه‌ی پیرسوس‌ توسط محافظان و بستگان نماینده‌ی پارلمان اسبق حزب عدالت و توسعه (آک‌پ)، ابراهیم یلدز به قتل رسیده بودند، در ۸۱مین روز در مقابل وزارت دادگستری ادامه دارد.

امینه‌ شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از حوزه‌ی انتخابیه‌ی رحا، شعبه‌های اتاق بازرگانی شهرهای آمد و مردین و سِرت و اِلح و وان و رحا، شعبه‌های نقشه کشی شهرهای آمد و مردین و چولیگ و رحا و اتاق بازرگانی خودروی شهر آمد از این تحصن بازدید کردند.

فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از شرکت کنندگان تشکر و قدردانی کرد و به ستمی که به خانواده‌ی وی تحمیل شده است و تحصن عدالت‌خواهی ۸۱ روزه‌ی مادرش در مقابل وزارت دادگستری توجه کرد، در ادامه تاکید کرد به سبب این‌که وزیر دادگستری به قولی که به مادر وی داده بود، عمل نکرده است، مادرش تحصن عدالت‌خواهی خود را ادامە دادە است، هر روز درب وزارت دادگستری را بر مادرش می‌بندند و در ادامه گفت: «این ثابت می کند که وزارت دادگستری تا چه میزان بی‌فایده و دست‌پاچه است. وزیر دادگستری هنگامی که در مقابل مطبوعات و رسانه‌ها ظاهر می‌شود، به جز دشمنی با خود کار دیگری انجام نمی‌دهد. ما در جای حق قرار داریم و با اتحاد به عدالت دست خواهیم یافت.»

سپس امینه‌ شن‌یاشار به همراه پسرش به پارلمان بازگشت.